week 12 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 12 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 12

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

17 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi dushi's

T'is weer zondag, dus tijd voor een update.

Maandag stage gehad. Ik heb me 's ochtends bij mijn schakelgroepje met groep 2 bezig gehouden. We zijn namelijk bezig geweest met het vaderdag cadeau. Mijn coach had al wat stropdassen uit karton uitgeknipt. De leerlingen mochten deze gaan beplakken met stukjes stof die ze zelf uit mochten kiezen. Ze zijn erg leuk geworden. Om 11 uur ben ik weer richting de kleuters gegaan om daar de groepjes te begeleiden. Niet dat dit nog veel help want de kinderen zijn super druk, ze merken echt dat de vakantie eraan zit te komen. Na school heb ik nog even geskypt met mn mama en eric en oma Moddejonge.. Erg gezellig.. Daarna hebben Linda en ik boodschapjes gehaald voor de hele week.

Dinsdagochtend op stage zijn we de dag begonnen met het zogenoemde 'stoeltje passen'. Ik dacht daadwerkelijk dat de leerlingen een stoel moesten passen voor volgend schooljaar. Maar dit was niet helemaal het geval. Het was namelijk zo dat alle leerlingen naar hun klas gingen van volgend jaar. Daar kregen ze een lesje van de leerkracht die ze ook volgend jaar krijgen. Zo waren ze dus even een uurtje al in het volgende schooljaar. Een soort kennismaking zeg maar. De vonden alle kinderen super leuk natuurlijk, en de meeste waren daarom ook heel enthousiast. En je begrijpt,, nu is er weer drukte in de tent. De leerlingen waren super enthousiast en daarom ook niet te stoppen. pfff!!
Om kwart over 10 ben ik weer richting groep 4 gegaan om daar vervolgens les te geven tot 13.00uur. Mijn coach heeft een lesje rekenen van mij beoordeeld en daarna is ze uit de klas gegaan om de CITO toets resultaten in de computer in te voeren. Dit kon ze nu mooi doen omdat er maar 1 computer op school is waarop ze de resultaten in kunnen voeren. En je begrijpt dat als alle leerkrachten van de school dat moeten doen het nogal dringen is.. Dit was voor mij uiteraard weer een mooie gelegenheid om alles alleen te oefenen voor de klas. Het ging gelukkig ook erg goed en de leerlingen vinden het ook super leuk dat ik er ben. Toen de kinderen vrij waren heb ik nog wat werk nagekeken en toen was het om 13.30uur weer tijd voor de wekelijkse vergadering. Om 15.00uur waren we klaar met vergaderen en daarna moest ik nog even met mijn coach mijn lessen bespreken. Het was een lang dagje dus.

Woensdag wederom een stage dag. Eerst bij de schakelkindjes en daarna weer in groep 4. Ik heb 's ochtends eerst de vaderdag cadeautjes ingepakt zodat deze morgen mee naar huis konden. Na de kring ben ik begonnen met het knutselen van een rugtas bij groep 2. Omdat we nu bezig zijn met het thema 'op reis' had ik bedacht om een rugtas te knutselen. In deze rugtas gaan we ook zoveel mogelijk dingen stoppen. Ik wil bijvoorbeeld een tandenborstel met ze kleien, slippers maken, zwemkleding maken enz. Als deze dingen kunnen ze dan in hun rugtas gaan stoppen. Alle rugtassen zijn vandaag ook afgekomen en ze zijn erg leuk geworden. Nu kunnen we de laatste weken nog werken aan de inhoud. Daarna was het alweer tijd om naar groep 4 te gaan. ik had gevraagd of mijn coach wat foto's wou maken tijdens het lesgeven. Dit heeft ze ook gedaan. Ik was helaas de filmcamera vergeten dus dit komt later nog..! Daarna is ze weer richting computer gegaan en was ik weer alleen met de kids! Het gaat me ook steeds beter af. Het is een super leuke klas!
De foto's had ik eerder al toegevoegd.
Om 13.30uur hebben Linda, Lieke en Mike mij bij stage opgehaald om daarna direct door te gaan naar Cabana beach om de voetbalwedstrijd bij te wonen. Ik had natuurlijk vergeten om mn oranje t-shirt mee te nemen naar stage. Maar gelukkig dat ik wat dingetjes van mij coach kunnen lenen. Thanks! Zo was ik toch nog een beetje oranje. Maar niet dat dat heeft geholpen helaas! Na deze flut wedstrijd zijn we ook meteen weer huiswaarts gekeerd.

Donderdag, vandaag was het de laatste schooldag van deze week.. Heerlijk een keer een vrijdag vrij. Ze hebben morgen namelijk studiedag. Normaal gesproken horen PABO studenten daar bij aanwezig te zijn, maar omdat het de laatste bijeenkomst was was het voor hun een soort afsluiting. Daarom hoefde ik gelukkig niet aanwezig te zijn. Maar goed, ik heb me vandaag eerst weer bezig gehouden met groep 2. Na de pauze van groep 3 naar de gym met de andere groep 3. En ben ik naar buiten gegaan met groep 2. Mn coach is binnen gebleven zodat ze vast verder kon gaan werken met de rapporten enzo. Na de pauze heb ik nog even buiten getest welke kinderen konden rennen, huppelen, hinkelen, klimmen en balanceren. Dit moest mijn coach namelijk weten, ook voor in het rapport. Handig zo'n stagiaire. Daarna was het weer tijd om naar de kleuters te gaan. Daar heb ik snel de kinderen opgehaald en ze 'geprobeerd' wat kennis bij de brengen. Daarna weer snel terug naar de andere kant om het laatste uurtje in groep 4 door te brengen.
'S avonds hebben we een bezoekje gebracht aan de cinema's. Dit is een bios op Curaçao. We waren het er met zn alles over eens dat we deze ook eens gezien moesten hebben. We hadden besloten om naar madagascar 3 te gaan. Daar eenmaal aangekomen en voorzien van popcorn en frisdrank namen we plaats in de zaal. Toen bedachten we opeens... 'O nee, de film is toch niet in het Papiamentu gesproken?!' Wij kijken op de kaartjes daar stond wel op 'PG'. ehm.. Afwachten dus. Maar gelukkig was hij Engels gesproken. Het was echt een super leuke en grappige film. En wij waren niet te enige die dat vonden. Er zaten namelijk nog een handjevol Curaçaoënaars die om elk klein babygrapje gigantisch hard en uitbundig begonnen te lachen..! haha

Vrijdag had ik dus een dagje vrij. Maar niet om te relaxen. Het was maar eens tijd dat ik bezig ging voor mijn onderzoek. Ik ben weer verder gegaan met mijn theoretisch kader. Dat is nu zo goed als af. Nadat ik een paar uurtjes aan het typen ben geweest was ik er wel weer klaar mee. Mike vroeg of ik mee ging naar het strand en dat vond ik wel erg aantrekkelijk. Daarna zijn we met z'n tweeën nog even 2 uurtjes naar saint tropez geweest. Daarna hebben we nog even bij de supermarkt ons karretje vol gegooid met pakken drinken, aangezien deze er voor vliegen hier!
Na het eten zijn Lieke, Linda en Mike naar hun stageschool gegaan. Ze hadden daar een feestje met alles kids van de school. Ik had dus een heerlijk avondje alleen thuis. Ze waren nog geen 10 minuten vertrokken, en ja hoor! Internet lag eruit. Verdikkie! En aangezien we behoorlijk afhankelijk zijn van het internet heb ik me dus doodverveeld hier in mn eentje. De televisie was ook niks want we hebben alleen maar ned 1,2 en 3. En daarnaast allemaal buitenlandse zenders waarvan de helft het niet eens doet. Zucht! En in mn eentje in de kamer zitten had ik ook niet zoveel zin in, ik was namelijk bang dat meneer Ciske de Rat voorbij kwam wandelen. Dus heb ik me maar uitgebreid gedoucht en een beetje muziek geluisterd en gelezen. En toen maar op tijd naar bed.

Helaas voor ons lag de volgende ochtend het internet er nog steeds uit. We zijn dus maar op redelijk op tijd naar het strand gegaan. We hadden besloten om naar Jan Thiel te gaan, aangezien ze hier wifi hebben... Eenmaal aangekomen begonnen al onze telefoontjes te rinkelen. haha de berichtjes kwamen binnen!
Nadat we daar de hele middag hadden gelegen hebben we daar een pizza genuttigd. Daarna weer fijn naar huis. En ja hoor het internet was er weer..!!!

Vanmiddag gaan we naar Cabana beach om daar de voetbal wedstrijd te kunnen kijken. En verder hebben we nog geen plannen.
Morgen weer stage, nog 2 weken en dan hebben ze vakantie.

Hier heb ik nog 2 filmpjes..

http://youtu.be/TOjZ2_UR6yQ


http://youtu.be/wB6HClFVmto


En zoals mijn waarbenjij.nu zegt ben ik over 23 dagen weer terug..!!
Het gaat nu echt hopi snel..

Tot over 23 dagen...

groetjes vanuit dushi korsou
AYO..!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: