week 13 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 13 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 13

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

24 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

dag mensjes...

Het is weer zondag dus tijd voor een reisverslag..

We beginnen uiteraard weer bij maandag..

Vanochtend aangekomen op stage kreeg ik wat minder leuk nieuws van mijn coach. haar schoonvader was zondag overleden en daarom ging ze zo snel mogelijk naar Nederland. Toen vroeg ze aan mij of ik de klas over wou nemen van haar. Dat was natuurlijk geen enkel probleem. Ze had een ticket geboekt voor dinsdag, dus morgen vliegt ze naar Nederland. Tot de zomervakantie heb ik nu alleen groep 2/3. Voor mij dus de ideale manier om lekker te oefenen. Daar ben ik vandaag dan ook gelijk mee begonnen. Mijn coach moest voordat ze morgen weg ging alle rapporten van de kinderen nog in orde maken, hier had zij mooi de gelegenheid voor. Vandaag ben ik dus ook niet naar groep 4 geweest. Ik ben om 11.00uur weer met de kleuters naar de kleuter kant gegaan en heb daar kunnen regelen dat we (eindelijk) klaar zijn met de groepjes extra begeleiden.. YES!!
Na school heb ik eigenlijk weinig bijzonders gedaan.

Dinsdagochtend begon ik dus alleen in mijn eigen groepje. Het ging heel goed, ik had 's ochtends de planning al klaar gemaakt. Groep 3 kreeg van mij veilig leren lezen terwijl ik groep 2 zelfstandig aan een werkles had gezet. Om 10.00uur (we hebben het nu vervroegt zodat ik naar groep 4 kan) heb ik de kindjes weer weggebracht en ben ik richting groep 4 gegaan waar ik ook nog een paar lessen zou gaan geven. Maar eerst heb ik een rekenles van mijn coach Kirsten gezien. Daarna heb ik zelf taal en muziek gegeven. Bij taal hadden we vandaag een spookverhaal die ik voor ging lezen. Ik deed de lampen in het lokaal uit zodat we een beetje in de sfeer konden komen. Daarna mochten de kinderen hun eigen spookverhaal schrijven. Om in het thema te blijven heb ik de kinderen bij muziek een griezelliedje aangeleerd. Ik vond dit zelf wel eerst even spannend, want ik had zelf nog nooit eerder een klas een liedje aangeleerd. Maar dit ging gelukkig heel goed. De kinderen waren ook super enthousiast en kenden het liedje daarom al aardig snel. Super leuk! Na schooltijd gingen we met alle leerkrachten nog even een lied oefenen die we met z'n allen moeten zingen donderdag bij de musical van groep 8. Daarna hadden we nog een korte laatste vergadering. Toen zijn kirsten en ik nog even de lessen voor woensdag wezen doornemen, want dan sta ik alleen voor groep 4.

Woensdag stond ik alleen voor groep 4 omdat Kirsten bij de musical van groep 8 helpt. Ze hadden vandaag de generale repetitie dus daar waren ze de hele dag wel druk mee. Voor mij een mooie kans om een hele dag in groep 4 te draaien. Maar pff wat was dat een opgave! Ze waren erg druk vandaag en de meeste hadden hun oren ook aardig dicht zitten. Maar ondanks dat is al het werk afgekomen en hebben we zelfs nog een verjaardag kunnen vieren. Daarna nog even huisje boompje beestje gekeken en nog even vrij kunnen spelen. Toen was het 13.00uur. Maar ik was toen uiteraard nog niet klaar. 2x 22 schriften nagekeken pff ook veel werk. Maar dat hoort erbij. Daarna nog wat voorbereid voor morgen want dan ben ik ook weer eerst alleen met groep 4 totdat we naar de musical gaan van groep 8.
Je snapt dat ik na schooltijd ook niet veel meer heb gedaan. Nog even de lessen door gekeken voor morgen en daarna lekker niks!

donderdag weer groep 4 alleen gedraaid. Vandaag ging het gelukkig wat beter dan gisteren. Om 9.45u moesten we de bus in omdat we naar de musical van groep 8 gingen kijken. Eenmaal aangekomen en een plekje gevonden was het dan zover voor groep 8. Het duurde bij 2 uur en je begrijpt dat de leerlingen dit wel erg lang vonden. Sommige hadden moeite met stilzitten, anderen hadden al honger en dorst. Ik was dus ook wel een beetje blij dat het voorbij was. Ondanks dat was de musical erg leuk om naar te kijken. Eenmaal weer terug op school hadden we nog maar een kwartier voordat de kinderen vrij waren. Ze konden dus nog even lekker eten en bijkomen. Gelukkig voor mij kon ik ze daarna naar huis sturen, want er was geen houden meer aan!!
Mn coach en ik hebben nu ook besloten om te stoppen met alle lessen. Eigenlijk was alleen rekenen nog niet helemaal af maar ach.. de rapporten zijn klaar en het heeft nu toch geen meerwaarde meer. Dus waarom de leerlingen nog pesten! En onszelf natuurlijk….
Eenmaal thuis wou ik bezig voor school maar dat is niet helemaal gelukt. Eerst geskypt met eric en daarna met mn vader. Daarna had ik uiteraard geen zin meer om nog wat te typen. Wel heb ik nog een mail gestuurd naar een school met de vraag of ik daar stage kan lopen voor na de zomervakantie. Aangezien dan mijn volgende minor begint.

Vrijdag
Vannacht werd ik om 3 uur wakker omdat ik door een wesp werd gestoken. Gelukkig was ik erop tijd bij en heeft hij niet echt goed kunnen steken. Daarna kon ik natuurlijk niet meer in slaap komen. Waarschijnlijk ben ik 1,5 uur voordat mijn wekker ging weer in slaap gevallen… pff dat had ik gemerkt toen zijn wekker af ging vanochtend. Kon niet mijn bed uit komen. Maar het moest er stond weer een stagedag voor de deur. ’s ochtends op stage heb ik eerst in groep 2/3 gestaan. Ik heb de kinderen lekker voor de tv gezet en daarna lekker laten spelen. Zo kon ik ondertussen alle werkjes uitzoeken die ze het laatste half jaar hadden gemaakt, deze kan ik dan meegeven naar huis samen met hun rapport. Om 10.00uur ging ik weer naar groep 4 maar die zaten ook lekker voor de tv. Om 12.00u hadden we een afscheidsfeestje van 2 jongens uit de klas. Éen van de twee vertrekt maandag naar Nederland, de anders een paar dagen later. Hun ouders hadden daarom de locobus voor ons geregeld. We ging samen met groep 3b. Dit was echt super leuk. De locobus is zeg maar een rijdende disco. Je kunt achterin dansen en voorin gewoon lekker zitten. Na 45 min begonnen de kinderen aardig moe te worden. Om precies 13.00u waren we weer terug op school. Daar kreeg Mika nog een afscheidscadeau van de klas. Mike stond al op mij te wachten dus ben ik ook gelijk nadat de kinderen vrij waren naar huis gegaan. Ik was zo super moe dat ik op bed nog even in slaap ben gevallen. Wat een drukke week zeg!
Niemand had ook zit om te koken dus zijn we lekker uit eten geweest bij de tropen. Hier waren we nog niet eerder geweest. Helaas voor ons want je kunt hier super lekker eten voor weinig geld!! Met volle buikjes weer richting huis. Eenmaal weer een kwartier achter ons laptopje viel weeer het internet uit. Gek word je ervan. Dit is al de 4e x in 2 weken of zo. Helaas voor ons, wat te doen?!
We waren deze avond al aardig melig dus dit hebben we ook maar voortgezet. We kregen eerst een poppenkast show van Linda en Mike. Daarna hebben we onze eigen lipdub gemaakt. We zongen en dansten als een stel gekken door het huis. Allerlei attributen kwamen er aan te pas. En het resultaat,, hilarisch!! Nadat we als onze filmpje hadden terug gekeken was het alweer 23.00uur. We zijn de avond goed doorgekomen dus. Daarna heb ik nog lekker even gedoucht en ben ik mijn bed in gedoken.

Zaterdag
Ja hoor bel de krant… lana heeft voor het eerst uitgeslapen (zonder tussendoor wakker te worden) tot 10.00uur!!! Joepie! Ik had me voorgenomen om vandaag de hele dag voor school bezig te gaan maar natuurlijk het internet deed het nog niet. Daarom hebben Linda en ik eerst maar even boodschappen gedaan. Met 3 volle boodschappentassen kwamen we weer thuis. We hebben weer even goed ingeslagen voor de hele week. Toen we thuis kwamen was er alweer iemand geweest die naar ons internet had gekeken en het weer had gemaakt. Daarna kon ik dus lekker aan de slag. De rest is naar het strand gegaan, maar dat vind ik niet erg dat heb ik mooi de rust om te typen. Ik ben ook al aardig vergekomen met mijn onderzoek. Ik moet nu alleen het resultaat en de conclusie nog schrijven. Van mij opdrachten moet ik er nog 1. En dan mijn essay nog schrijven en dan ben ik klaar.
Ik wil graag elke dag even een stukje doen. Woensdag heb ik vrij genomen van stage om ook nog aan mij onderzoek en opdrachten te werken. Dan wil ik alles gaan afmaken zodat ik het op kan sturen naar Brenda. Ik hoop dat het lukt. Want dan zijn we allemaal klaar en hebben dan nog lekker even tijd om hier met zn viertjes te genieten.
Vanavond gingen we weer een avondje stappen bij Bermuda. Ik zou de haren doen van Lieke en Linda dus zijn we hier al op tijd mee begonnen. Toen iedereen klaar was zijn we naar Bermuda gegaan. Het duurde even voordat het volliep, maar het was super gezellig!!

Vanochtend heb ik weer lekker lang in bed gelegen. Maar eenmaal uit bed was het ook weer tijd om achter mijn computer te kruipen en weer een stukje verder te typen. En ja,, eindelijk is mijn onderzoekverslag dan af!!! yeah! Nu nog 1 opdracht en mijn essay en we zijn klaar!! Omdat het zonnetje niet te enthousiast was vandaag en ik laat klaar was met mijn onderzoek zijn we niet naar het strand gegaan. Verder staan er voor vandaag ook geen plannen op de planning. Morgen weer een dagje stage. Nog 4 dagen deze week en dan zit het er alweer op.

Ik zal de filmpjes van onze vette lipdub nog even plaatsen haha..

Eigenlijk is het te erg dat ik dit aan jullie laat zien.. maar goed het is echt te hilarisch!! haha

http://www.youtube.com/watch?v=-AQp3httiKI

http://youtu.be/9mEV9L9u7zM


Nog maar 15 daagjes en dan ben ik weer bij jullie..!!

groetjes en tot snel..!!

  • 25 Juni 2012 - 05:46

    Monique:

    Druk druk druk dus allemaal..... maar gelukkig nog maar eventjes én dan kan je het allemaal zelf vertellen.... succes met deze week xxx

  • 25 Juni 2012 - 13:02

    Haasjes:

    Stelletje mafkezen!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: