week 14 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 14 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 14

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

01 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen..

mijn één na laatste reisverslag...

Deze week had ik mijn laatste stage week, die is voorbij gevlogen...

Ik zal deze nog even met jullie doornemen.

Maandag: Ik heb niet veel bijzonders meer gedaan met de kinderen. Je merkt dat ook hun toe zijn aan vakantie. Nadat ik alle kinderen weer had verspreid over de klassen heb ik kunnen overleggen met Kris dat ik nog even bezig kon gaan voor mij opdrachten van school. Dit heb ik ook gedaan tot 13.00uur. Ik was dus al mooi weer een stukje verder met alles.

Dinsdag heb ik mijn schakelklas voor een film gezet nadat we de kring hadden gedaan. Ondertussen heb ik nog wat andere dingetjes kunnen doen. Toen om 10.00uur naar groep 4, daar heb ik bingo, drama en handvaardigheid met ze gedaan. Het was een drukke dag maar wel erg gezellig. Na stage ben ik samen met Linda op pad geweest om spulletjes te komen voor mijn traktatie van vrijdag.

Woensdag was ik lekker een dagje vrij. Ik had dit geregeld met stage zodat ik mijn opdrachten voor school af kon maken. Op school was het toch meester en juffen dag, dus alle klassen gingen wat leuks doen naar het strand of iets anders. Daar hoefde ik niet bij te zijn. Dus voor mij mooi de gelegenheid om te typen. Ik had in de planning om het af te krijgen maar dit is helaas niet gelukt. Wel had ik mijn essay afgekregen, nu heb ik een begin gemaakt aan de laatste opdracht.. Deze opdracht was toch meer werk dan ik had verwacht.

Donderdag heb ik de kinderen in mijn klas de film af laten kijken van dinderdag. Ondertussen kon ik mooi de cadeaus inpakken voor mijn coach van groep 4. Eenmaal de kinderen weer verspreid over de school ben ik weer met mijn opdracht bezig gegaan. Ik had mijn laptop meegenomen naar school zodat ik lekker bezig kon. Ik ben ook van 10 tot 13.00uu bezig geweest en heb het afgekregen. Later op de middag heb ik het verslag opgestuurd naar Brenda om het na te laten kijken... ben benieuwd!! Thuis heb ik nog even geskypt met mn vader en toen ben ik bezig gegaan voor mijn traktatie. Dit was immers ook een hele klus, maar ze zijn heel leuk en lekker geworden.
'S avonds zijn we met zijn vieren nog even naar cafe de tijd geweest. Dit was ook erg gezellig.

Vrijdag was mijn laatste stage dag. Ook een erg drukke dag. De kinderen waren om 10.30u vrij dus veel tijd was er niet. De kinderen heb ik lekker laten spelen terwijl ik het lokaal aan het opruimen was. Omdat mijn coach naar Nederland was heb ik nu alles alleen moeten doen... Pff dat was ook wel even veel werk. Alles moest van de muren af gehaald worden en ook alles moest van de kant. Maar het meeste had ik gelukkig al klaar voordat we met mijn schakelklas naar groep 4 gingen. Om kwart voor 10 werden we opgehaald door 2 meiden van groep 4 we moesten naar buiten komen want er waren een paar meiden die een toneelstukje hadden voorbereid. Dus wij met zn allen naar buiten. Dit was echt leuk om te zien. Daarna lied Britt uit groep 4 haar zangkunsten nog even zien. Toen was het alweer 10.10u dus snel naar het lokaal om de cadeaus uit te delen en de traktatie. We moesten om 10.15u naar de kleuterkant om daar af te tellen tot de vakantie. Je snapt al dat we 10.15u niet hebben kunnen redden, het is 5 minuten laten geworden. Ik wou nog een groeps foto maken van mij en alle kinderen maar ook dit zat er helaas niet meer in. Eenmaal aan de kleuterkant hebben we afgeteld van 10 naar 0 en toen was het VAKANTIE!!!! De kinderen kregen nog een ijsje en toen konden ze lekker naar huis. 5 minuten later kwam een leekracht van groep 3 naar mij toe met een moeder van een jongetje uit mijn klas, Daniel. Of ik wist waar hij was.. Ja ik had hem net nog gezien hier op het plein. En nu was hij weg... Shit, overal gezocht, binnen, buiten, op beide lokaties nergens te bekennen.. Ik dacht nee he ben ik weer..!! Ik had al het vermoeden dat hij was opgehaald door iemand anders of dat hij met Alex een ander jongetje uit mijn klas was mee gegaan, omdat ze goede vrienden van elkaar zijn. Dus moeder bellen en ja hoor wat bleek. De oma van Alex had ik opgehaald...dus.. Zonder te overleggen, moeder helemaal overstuur maar gelukkig is het goed gekomen. Maar toen zat ik nog met een jongetje uit mijn klas die niet werd opgehaald. Dat kan natuurlijk ook. Dus maar bellen naar huis. Aangezien hij Chinees is en zijn ouders geen Nederlands kunnen heb ik hem zelf maar laten bellen. Maar toen moest ik toch aan de telefoon komen... eh ja hallo met Lana,, Zhuo Fan kun je ophalen van school hij is al vrij... Iets in het Chinees. jaja je kan hem ophalen.. oke..
Dus op hoop van zegen dat hij begrepen was en dat hij werd opgehaald. Even later was dit dus ook het geval. pfiew... gelukkig maar!! Een leuk en hectisch einde van dit school jaar dus. Daarna afscheid genomen van de leerkrachten en richting huis.
's avond zijn Linda, Lieke en ik nog naar de fullmoon party geweest op Kokomo Beach..

Zaterdag zijn we wat laat naar het strand gegaan het weerd zat niet echt mee. Het regende.. Maar later was het al wat beter maar niet zoals we gewent zijn. De zon wou er met moeite doorkomen. Ook zijn we nog even voor de happyhour gebleven dit was ook wel eventjes gezellig. Eenmaal thuis hebben we een relaxe filmavond gehouden.

http://www.youtube.com/watch?v=K-Bem9S-DIk

En vandag is het alweer de laatste dag voor Linda, Lieke en Mike. Ze hebben hun koffers al ingepakt en we gaan zo vast voor hun inchecken.. Niet leuk nu ben ik nog een weekje alleen. We gaan daarna nog even naar het strand en dan even lekker uit eten. Vanavond sluiten we het voor hun weer af bij Wet en Wild, hier zijn we immers ook begonnen! Ook Michelline gaat met ons mee vanavond en blijft slapen. Michelline en ik brengen hun morgen naar Hato.. End then i am home alone..!!

Nog één weekje en dan ben ik ook weer thuis..!! joepie heb ook wel weer zin om iedereen weer te zien..

Nou tot snel mensen en volgende week het laatste reisverslag.

AYOO..!!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 18305

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: