week 11 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 11 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 11

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

10 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo Dushi's...

Het is weer zondag, tijd voor een up-date. En dit keer zal ik mijn verslag goed nakijken, want de vorige keer zaten er wel heeeel veel fouten in.. sorry...!!

Ook week 11 is alweer om. En er zijn ook deze week weer genoeg dingen gebeurd. Is kijken..
Maandag op stage kreeg ik (eindelijk) te horen of het is gelukt of ik 5 dagen in de week naar groep 4 mag....
Maar helaas de leerkracht van groep 1/2b vond haar eigen kinderen belangrijker dan mijn stage ervaring, dus het is gebleven bij 3 dagen in de week. Nu blijven de maandag en donderdag hetzelfde als voorheen, en de dinsdag, woensdag en vrijdag zit ik vanaf 10.15uur in groep 4. Nou ja beter 3 dagen dan helemaal niet. Ik moet er maar het beste van maken de laatste 3 weken.
Maar goed, na school heb ik samen met Mike boodschappen gehaald voor de hele week. En 's avonds heeft dit keer Mike eten voor ons gekookt. jaja en het was heerlijk! 'S avonds na het eten ben ik nog bezig geweest om de lessen voor te bereiden die ik morgen ga geven in groep 4.

Dinsdag was mijn 2e dag dat ik in groep 4 les ging geven. Ze hadden deze week Cito toetsen dus veel van lesgeven kwam nog niet. Wel heb ik de Cito spelling met ze afgenomen. Kris heeft me die dag nog alleen gelaten met de kinderen zodat ik nog even aan ze kon wennen, en hun aan mij uiteraard. Wel fijn dat ze direct de groep aan mij alleen toevertrouwd. Dat gebeurd ik Nederland ook niet zo snel (ook omdat het niet mag van de inspectiemannentjes, maar die kennen ze hier niet). Het ging gelukkig allemaal erg goed. Na schooltijd heb ik volgens mij niet heel veel bijzonders meer gedaan, maar dat weet ik even niet zo goed meer...

Woensdag. Vandaag heb ik wel ECHT les gegeven aan groep 4. Een lesje spelling en taal. Dit ging heel goed en het was ook erg leuk. Ik heb wat meer leren werken met het stoplicht en de timetimer. Ik vind dit zelf wel erg prettig werken.

Even voor thuis, het stoplicht geeft aan of de leerlingen mogen praten, verluisteren, of helemaal niet mogen praten. Als hij op groen staat mogen ze gewoon op normale toon met elkaar praten en overleggen en mogen ze ook vragen stellen aan de juf, als hij op oranje staat mogen ze alleen maar met hun buurman of buurvrouw verluisteren en mogen ze ook nog vragen stelen aan de juf. Maar staat het stoplicht op rood dan mag er NIET gepraat worden en mogen ze de juf ook niet storen.
En de timetimer is een soort wekker. je kunt de klok op bijvoorbeeld 10 minuten zetten. In deze tijd moeten ze bijvoorbeeld hun werk afhebben. Als de 10 minuten voorbij zijn gaat een alarm af. Ook kunnen de leerlingen precies zien hoeveel minuten ze nog hebben, ideaal.

Ondanks de goede organisatie in de klas zijn de kinderen erg druk. Ze merken echt dat de zomervakantie eraan zit te komen.
'S middags op 14.30uur had ik een gesprek met Mija voor mijn onderzoek. Nu kan ik eindelijk verder, ik bleef een beetje steken op mijn theoretisch kader. Maar nu kan ik gelukkig er mee verder.

Donderdag. Vandaag moest ik nadat ik mijn eigen Spaanse groep 3 les had gegeven wel weer naar de kleuters om de groepjes te doen. We hebben de kinderen lekker voor de tv gezet zodat ze 'rekenen met moffel en piertje' konden kijken. haha scheelt ons weer werk. Nu ga ik er ook niet veel moeite meer insteken.
Na stage heb ik eindelijk een bezig gemaakt aan mijn theoretisch kader van mijn onderzoek. pff het was wel vermoeiend en ingewikkeld. En op de één of andere manier ging het ook niet heel snel, maar er is een begin.
'S avonds had ik macaroni gemaakt, nadat we dit ophadden en de afwas was gedaan, hebben Lieke, Linda en ik een film gekeken. Halverwege de film hebben we pauze genomen om zelf lekker popcorn te gaan maken. hmmmm!! Eenmaal weer met ons bakje popcorn op schoot en kijkend naar de film, hoorden we al steeds wat geluid uit de keuken komen. We hadden al het vermoeden dat we bezoek hadden, dus een paar keer flink stampen met onze voeten op de grond en hopen dat het weg ging. Maar niets was minder waar dus zijn we maar op zoek gegaan naar waar het vandaag kwam. Alle keukenkastje gingen we bij langs en ja hoor gevonden...!! In het keukenkastje van Youri, de jongen die al een paar weken weer in Nederlands is en fijn al zijn eten heeft laten liggen voor ons, had de RAT een zakje maïs van popcorn kapot gegeten. De
maïskorreltjes hoorden we dus steeds naar beneden vallen (op z'n 1,5m van mij af... iek!). We hebben dus een rat in huis. Dit wisten we al want hij is al eens gesignaleerd, maar we hoopten eigenlijk dat hij al weg zou zijn. Maar natuurlijk was dat niet zo.. Dat was natuurlijk ook een domme gedachte.
Daarom hadden we bedacht om de keuken van het weekend een flinke schoonmaak te geven.

Vrijdag op stage hadden we 's ochtends eerst de weekafsluiting. Normaal wordt dit gedaan door de leerlingen maar dit keer werd het gedaan door de leerkrachten, omdat het de laatste is van dit schooljaar. Dit was erg leuk, en ik heb uit ook gefilmd. Ik zal proberen of ik hem straks op de site kan zetten. Ook heb ik vandaag op stage meerdere foto's gemaakt, dus die zal ik er ook op zetten. volgende week gaat mijn coach van groep 4 foto's maken van mij en de klas en ook als ik les sta te geven, dus dan kunnen jullie eindelijk zien wat ik doe en hoe mijn kids eruit zien..!! Eenmaal weer thuis na stage hebben we afscheit genomen van onze 2 laatste huisgenootjes, ze gingen alweer terug naar Nederland. Wel gek want nu zijn we nog met z'n vieren over in ons appartement. Maar dat is ook wel fijn. We hebben nu alleen nog 3 meiden in appartement A zitten en verder is ons huis leeg.
Daarna was het tijd voor onze massage. Lieke, Linda en ik zijn rond 15.00 uur die kant op gereden. Eerst kregen we een rondleiding door de spa. Je kan hier ook je eigen spa afhuren voor 2 uurtjes om zo met je eigen vrienden in de spa te vertoeven. Heel verleidelijk dus, misschien voor een volgende keer. Linda en ik lagen samen op één kamer en Lieke lag alleen in de kamer naast ons. We hebben voor 75 minuten een full body massage gehad... Heerlijk!! en dit hadden we ook wel even nodig. Allemaal pijn in de rug van die fantastische bedden hier.. haha. Gelukkig zijn de massages super goedkoop hier.. daarom voor herhaling vatbaar.
'S avonds had Mike voor ons gekookt, dus we konden ook nu lekker achterover blijven zitten. Na het eten hebben Linda en ik de afwas gedaan, en daarna zijn we begonnen aan onze grote schoonmaak in de keuken. We zijn uiteindelijk 1 uur en 15 min. bezig geweest en hebben meer dan 4 vuilniszakken vol met zooi weggegooid. Dus dat ruimde mooi op. Daarna heb ik nog even gedoucht en ben ik uitgeput op bed gaan liggen. Het was immers een zware week.

Zaterdagochtend hebben Linda en ik eerst Mike en Lieke afgezet bij Cabana beach. Daarna zijn Linda en ik doorgereden naar scoobytours. We hadden een buggy gehuurd. Nee geen buggy waar een kind in zit, maar zo'n een waar je hard mee kunt crossen. We gingen een tour maken van 2.5 uur en hierbij ging je onderweg stoppen bij verschillende plaatsen. Er was nog een stel dat mee ging dus we waren maar met 2 buggy's, en de leider op z'n quat. Daar gingen we.. eerst over de gewone weg.. dat kan allemaal hier. En daarna ook over afgelegen zandpaden. Super leuk.. We zaten wel helemaal onder het stof en zand haha. Onze eerste stop was bij de aloe vera plantage. Niks bijzonders je kon hier in hun winkel allerlei dingen kopen waar ze aloe vera in hadden gesmeten. We hebben niks gekocht. Daarna weer verder gecrosst. Onze volgende stop was bij 'de blow hole'. Dit was op een plek waar vroeger een vulkaan had gestaan, en de lava was daar versteend en samengesmolten met het koraal van de zee. Het water spuit hier hoog de lucht in. Erg mooi om te zien. Daarna gingen we naar 'de indian caves'.
Dit was een grot in een berg. Je kon door de grot weer ophoog klimmen en dat kwam je er bovenop. Hier had je een heel mooi uitzicht ( hier heb ik ook foto's en filmpjes van, je hoort op de filmpjes wel steeds de wind waaien helaas). Onze laatste stop was bij het struisvogel park. Dit vonden we niet heel bijzonder. En het was er eigenlijk een beetje een bende. Maar goed dat kunnen we dus ook weer afstrepen op ons lijstje. En toen was het weer tijd om terug te crossen. We hebben en leuk kunnen racen en we hebben leuke dingen kunnen zien die je normaal niet zo snel ziet. 2 in 1 dus, top! Eenmaal weer terug zijn Linda en ik ook naar Cabana beach gelopen om daar samen met Mike en Lieke de voetbal wedstrijd te bekijken. Wij hadden nu alleen de eerste 7 minuten gemist. Natuurlijk zaten Mike en Lieke mooi vooraan, dus wij hebben ergens ander een plekje gezocht. Het was super druk en alles was in oranje stijl. Er stonden misschien wel 30 televisies, super dus!
Helaas hebben we niet gewonnen. Maar dat mocht de pret hier niet bederven want er kwam zowel in de rust als na de wedstrijd een heuse fanfare van trommels aanzetten om de sfeer erin te houden.
Daarna zijn Linda en ik op het strand gaan liggen en hebben Mike en Lieke de wedstrijd van Duitsland - Portugal nog gekeken. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan.

En dat was het weer voor deze week... Het is best wel een lang verhaal geworden, sorry..!!

Straks gaan we nog even naar het strand en verder hebben we weinig op de planning staat, zoals bijna elke zondag zeg maar! haha.

Nog 4 weken te gaan en dan ben ik weer thuis..! Dat betekend nog 3 weken stage, en dan nog een weekje vakantie hier!

o, ja ik ben nog een klein dingetje vergeten. Gisterenavond toen we naar bed gingen roken we weer een brandlucht bij ons in huis. Dus meer weer op onderzoek waar dat vandaag kwam. Nu stond weer bij ons in de straat een huis in brand. Dit keer zagen we de vlammen niet maar de rook wel. Dit is al het 3e huis in onze straat sinds we hier zijn. Want afgelopen woensdag, stond 's avonds om half 11 weer een huis in de brand. Gelukkig gaat het wel steeds verder van ons huis af, hopen dat dat zo blijft.

Nou dat was hem dan nu echt voor deze week.
Leuk dat jullie mijn verhaal weer hebben gelezen voor deze week..
En tot volgende week zondag!

groetjes vanuit,
Dushi Korsou

  • 11 Juni 2012 - 18:53

    Monique..:

    He meisie, nogal een wisselend weekje zo te lezen. Maar fijn dat je in ieder geval drie dagen op groep 4 mag staan. Beter iets dan niets toch? En ik lees nóg maar drie weken stage!!! Wat gaat de tijd snel... hopelijk voor ju ook. Dikke kus van mij xx

  • 11 Juni 2012 - 20:41

    Lana Ter Harmsel:

    hey moniqie.. ja zeker beter iets dan niets... de tijd gaat super snel... ben ook wel weer blij als ik over 4 weekjes naar huis mag.. eerst alles hier nog even afronden..
    komen jullie dan nog gezellig een bakkie doen?? zal zorgen dat mn fotoboek dan klaar is..:)

    tot snel xxx

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: