week 10 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 10 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 10

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

03 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

hallo lieve mensen,,

Hier weer een nieuw verslag van week 10.

Ik was gebleven bij afgelopen dinsdag.

Dinsdag weer een gewone stagedag. Ik heb les gegeven aan groep 2 en ben beginnen met het uitvoeren van mijn groepsplan die ik dit weekend heb gemaakt. Na schooltijd ben ik nog even naar juf Kris van groep 4 gegaan om te vragen hoe het ervoor staat met de zaak betreft dat ik naar groep 4 ga om daar les te geven.
Ze was er nog mee bezig. Dus ik moet nog even afwachten.
Na stage zijn Linda en ik richting Punda gegaan om daar een paar kaartjes op de post te doen. Op het terras met een drankje en een broodje erbij hebben we de kaartjes geschreven. Daarna naar het postkantoor om postzegels te kopen, en dan hup in de brievenbus.

Woensdag weer een gewone stagedag. Na stage ook niks bijzonders gedaan.

Donderdag op stage kreeg ik te horen dat Kris van groep 4 een gesprek had na schooltijd met juf Kirsten van groep 1/2b over mijn overplaatsing naar groep 4. Spannend morgen zal ik dus horen of het gaat lukken of niet.
Na stage had ik mn kamertje maar eens een beetje opgeruimd en schoongemaakt. Ook mn ventilator moest eraan geloven, hij zit inmiddelds goed van stof. Niet heel fijn. Maar nu is ie weer lekker schoon.
'S avonds hadden we geresserveerd bij de kleine wereld om daar te gaan steengrillen. Dit wat HEERLIJK!! Het was ook erg gezellig. Nadat onze buikjes vol zaten hebben we nog even aan de bar gezeten om een drankje te doen.

Vrijdag weer een nieuwe dag stage. Vandaag was ook mijn eerste dag in groep 4. Wel vanaf kwart over 10 want daarvoor zit ik uiteraard in mijn eigen Spaanse groepje.
Ze hadden eerst carrosel, dan gaan ze knutselen. Er komt dan een leerkracht van een andere groep om met ze te gaan knutselen. En vandaag stond figuurzagen op het programma. Alle ramen moesten open tegen de stof en daarom moest ook de airco uit. Pfff wat was het toen warm in het lokaal. Niet heel prettig. Toen de les was afgelopen maar snel de ramen weer dicht en de airco weer aan..
Het laatste uurtje van de dag heb ik alleen voor groep 4 gestaan. Kris zei dat ik zo mooi de groep kon leren kennen en hun mij. Dit vond ik erg prettig, zo wordt er niet op je vingers gekeken en kun je lekker je eigen ding doen. Het ging daarom ook super goed. En het is ook nog eens een super leuke klas.
Na schooltijd heb ik nog een gesprek gehad met Kris over de gang van zaken. En het kwam erop neer dat Kirsten van groep 1/2b wou dat ik nog 2 dagen in de week bij hun kwam en de andere 3 naar groep 4. Maar hier ben ik het niet mee eens en gelukkig Kris ook niet. De andere leerkrachten hebben op vrijdagmiddag altijd een borrel en dus vandaag ook, en dan zou ze het er nog eens met haar over hebben. Dus 3 dagen zijn sowieso in de pokket nu de andere 2 nog. Dit hoor ik maandag...

'S avonds zijn Linda, Lieke en ik nog naar de full moon party geweest op kokomo beach. Hier kwam ik echter mijn coach van groep 4 ook tegen want die werkt hier achter de bar.
Het was erg gezellig..

Zaterdag zijn we eens op de toeristische toer gegaan. We zijn om half 1 richting Hato gereden om daar naar de 'Grotten van Hato' te gaan. Jawel we hebben een rondleiding gehad in de grotten. Het duurde een klein uurtje en het was wel interassant om te zien. Het was echter ook heel benauwd in de grotten. Dit had ik niet verwacht. Normaal is het er wel fris maar hier niet. Nu zijn we niet alleen op een berg geweest maar en ook binnen in. We zijn heel trots op onszelf.
En natuurlijk eenmaal weer buiten, zijn we doorgereden naar het volgende strand gemaand: 'Blue Bay Beach'. Dit strand waren we ok nog niet eerder geweest. Het behoort bij een resort. Je kan er aardig mooi liggen. Om 17.00uur zijn we weer huiswaarst gegaan. Hier heb ik spagetti gemaakt.
En om 20.00uur was het tijd voor een filmpje, met niet te vergeten zelf gemaakte popcorn. HEERLIJK!!

Vandaag gaan we natuurlijk weer even naar het strand. Want morgen begint de stage weer. Dus nu nog even relaxen. Verder heb ik geen idee wat de plannen zijn voor vandaag. We zien het allemaal wel.

Dit was in ieder geval alweer week 10. Het is niet te geloven hoe snel het gaat. Nog 5 weekjes te gaan en ik ben alweer thuis. Het aftellen is dus al een beetje begonnen.

Tot volgende week..!!


  • 03 Juni 2012 - 15:19

    Monique:

    Als schooljuf wel letten op je taal ( in het begin van je verslag) maar een redelijk rustig weekje dus!! Wat trekt jou zo aan aan groep 4? Welke leeftijd hebben ze dan? Maar het voornaamste is dat jij het nog steeds vol houd daar. Ben trots op je!!! Xx

  • 03 Juni 2012 - 16:04

    Teun En Gijs:

    Het aftellen kan beginnen! Lana komt al snel weer thuis, jippie!

    Kus van Teun en Gijs

    En ohja.. papa en mama vinden dat ok fijn...

  • 04 Juni 2012 - 19:19

    Lana Ter Harmsel:

    hoi monique..
    oeps ja sorry lees het nu ook.. normaal check ik het nog een keer na maar nu had ik daar geen zin in...

    groep 4 heeft een grote groep leerlingen en aangezien ik hier nog weinig voor heb gestaan wil ik dat leren. en nu ben ik alleen maar bezig met kleine groepjes begeleiden buiten de klas, maar ik wil uiteraard voor de klas. en dat gaan nu meer gebeuren in groep 4. en ze zijn ongeveer 7,8 jaar.
    haha dankjewel...
    tot over 5 weekjes, dan moeten we maar even een leuten...

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: