week 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 9

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

28 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

dag mensen..

Ook week 9 zit er weer op, dus weer tijd om ook deze week weer met jullie door te nemen. Is even kijken waar ik was gebleven.
O, ja Dinsdag.

Dinsdag heb ik weer een gewone stagedag gehad waarbij ik groep 3 leesles heb gegeven. Eenmaal weer thuis heb ik nog wat dingen voorbereid voor de rest van de week op stage. verder hebben we niks bijzonders gedaan vandaag.

Woensdag hadden we sportdag op stage. We gingen met 3 bussen naar de marinebasis in suffisant hier op Curaçao. Maar voordat we er waren duurde nog wel even. Dus bussen zouden om 8.30uur klaar staan voor de school. Maar natuurlijk was niks minder waar en zoals dat gaat hier op Curaçao hebben we dus 3 kwartier moeten wachten voordat ze er waren. Toen we er gelukkig eenmaal waren hadden we uiteindelijk genoeg tijd om daar in de gymzaal, met airco niet te vergeten, lekker te sporten. Er waren 18 spelletjes klaargezet om te kunnen spelen. Ook waren er genoeg ouders mee die de groepjes kinderen rondleidde. Wij als leerkrachten hadden dus niks te doen.. lekker rond lopen en kijken hoe de leerlingen bezig waren. Na 2 uur sporten was het weer tijd om terug naar school te gaan. De meeste kinderen waren toen ook wel erg moe. Het was ook wel erg lang voor de kleintjes. Gelukkig waren de bussen nu wel op tijd. Daarna was het ook tijd om naar huis te gaan.
Eenmaal thuis ben ik is even flink bezig geweest voor school. Dat zou ook eens tijd worden. We zijn tot 20.00uur bezig geweest. Tussen door heb ik nog wel even eten gekookt, maar na de afwas gingen we weer verder. Ik ben gelukkig ook een heel eind gekomen. opdracht 1 en 2 zijn af, en opdracht 3 is voor de helft klaar. Mijn onderzoek schiet nog niet echt op omdat ik nu al langer dan 3 weken wacht op goedkeuring vanuit mijn opleiding. zucht..
Ik denk dat ik maar gewoon ga beginnen.
Anders komt het niet af en dat zou zonde zijn.

Donderdag weer naar stage en na stage weer voor school bezig geweest, verder niks bijzonders deze dag.

Vrijdag weer een normale dag op stage. Alleen was er 's avonds hier movienight. De kinderen konden de hele week al kaartjes kopen voor deze avond. 'S avonds gingen we een film kijken waarbij ze gratis een zakje popcorn en een hotdog kregen. We hebben de film 'Sharktail' gekeken. Dit was erg leuk. De meeste kinderen namen hun eigen stoel of kussen mee om hierop te zitten. We zaten buiten op het schoolplein, hier was een groot wit scherm opgehangen met grote geluidsboxen ernaast gezet. Dit was er leuk om te zien. De kinderen vonden het ook erg leuk. Om 21.00uur was het afgelopen en ging iedereen weer huiswaarts.

Zaterdag vonden we dat we wel weer een dagje strand hadden verdient. We zijn daarom lekker naar Jan Thiel gegaan. Het was ook super warm vandaag en dus ook weer aardig verbrand toen we eenmaal thuis waren.
Tegen 19.00uur hadden we aardig trek in wat eten en zijn daarom op de terug weg gestopt bij Il Forno. We hebben hier een heerlijke pizza gegeten. We zitten overigens vandaag ook precies 2 maanden hier op het eiland dus die pizza was wel dik verdient.

Zondag zijn Linda en ik eerst bezig geweest met onze 'to do' lijstjes. We hebben serieus een plan gemaakt van wat we wanneer gaan doen. aangezien we nog maar 5 weken hier samen zijn op Curaçao. We hebben direct wat afspraken gemaakt en die vastgelegd. We gaan nu dus elk weekend wat leuks doen. Maar dat horen jullie dan nog wel. Nadat de planning was gemaakt zijn we richting Cabana beach gegaan. Hier hebben we nog een paar uurtjes aan het strand gelegen. Daarna heb ik thuis lekkere aardappelanders met een stukje vlees en groente gemaakt. Daarna ben ik nog even bezig geweest voor stage. Ik ben een groepsplan gemaakt voor groep 2.

vandaag was het weer tijd voor stage. Eenmaal aangekomen op stage kreeg ik te horen dat ik vandaag alleen groep 2 moest doen. Omdat de leerkracht van groep 4 dacht dat ze vandaag nog vrij was vanwege pinksteren was ze dus ook nog niet terug uit Nederland. Daarom moest mijn coach naar groep 4 en werden de leerlingen van groep 3 verdeeld over de andere groepen 3 en zodoende had ik groep 2. Dit vond ik helemaal niet erg en ook wel een keertje leuk om te doen. Het ging ook super goed vandaag. Maja ik had ook maar 7 kids dus dat is ook wel te doen. Nu ben ik bijna weer vrij van stage, daarna ga ik lekker even skypen met mn dinnie en mamsie...
Tussendoor moet ik mn kleren nog wassen want dit ben ik helemaal vergeten om dit in het weekend te doen...!!

Dit was het weer voor deze week...

Volgende week weer een nieuw verhaal van week 10..

tot volgende week..!!

daaag..!!!


  • 28 Mei 2012 - 18:07

    Monique :

    lijkt op een gewoon weekje in Nederland. (op pinksteren na dan)

  • 31 Mei 2012 - 05:53

    Brenda Berghorst:

    Hallo Lana,

    In het reisverslag van Lieke las ik dat je pas jarig bent geweest. Nog van harte gefeliciteerd.

    Als ik het zo lees, zijn de weken ook bij jou omgevlogen. Geniet nog even van de laatste weken.

    Mooi dat jullie ook samen tijd vrijmaken voor het maken van de opdrachten.

    Leuk een dag alleen voor de klas, even proeven hoe dat is.

    Nog veel succes en plezier!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: