week 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 8

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

21 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo..

Week 8 zit er alweer op. Mijn verslag kom een dagje later dan normaal, sorry. Had gisteren niet veel tijd, aangezien het gisteren my birthday was!!

Ik zal weer eens even met jullie de week doornemen.

Maandag geen bijzondere dag. Uiteraard eerst naar stage. Daar heb ik mijn les gegeven aan groep 3. Deze week doe ik met groep 3 de veilig leren lezen lessen. Na stage zijn we wezen afkoelen bij Saint tropez.

Dinsdag weer stage. Ik heb vandaag op stage kunnen regelen dat ik vrijdag vanaf kwart over 10 in groep 4 zit.. joepie.. Hier kan ik les gaan geven aan een grotere groep kinderen, en aangezien ik dit nog niet vaak heb gehad vind ik het super leuk. Ik hoop dat ik nu veel kan leren. Na stage heb ik lekker de hele dag thuis gezeten en niks uitgevoerd. Daar word ik nog eens goed in... haha.

Woensdag was alweer de laatste stagedag van deze week. Want hemelvaart stond voor de deur. Ik heb vandaag weer een gesprek gehad met Kris de leerkracht van groep 4. Ik wist dat zij graag een stagiaire wou en ik zou wel heeeel graag bij haar in de groep komen. Ik heb dit bij haar aangegeven en de mogelijkheden door gesproken, want ja dan zou er wel iemand moeten zijn die mijn taken overneemt bij de kleuters om 11 uur. Er lopen aan die kant genoeg stagiaires die eventueel (volgens mij) mijn taken prima kan overnemen. Dit heb ik dus ook aangegeven bij Kris. Dan zou ik elke dag van 8 tot kwart over 10 bij mijn eigen klasje zijn en van kwart over 10 tot 13.00 uur in groep 4. Ik wil dit graag omdat ik nu meer met groepjes bezig ben dan dat ik voor een grote groep les sta te geven. En dit zou ik heeel graag willen. Kris was het daar helemaal mee eens en zag dat ook wel zitten. Ze zou een mailtje rond sturen om te kijken of we dit kunnen regelen. Nu is ze deze week naar Nederland dus wordt dat helaas volgende week pas geregeld. Even afwachten dus.. I hope so..!!

'S avonds hebben we heerlijk mogen genieten van Swen zn kookkunsten. Hij had heerljke pizza's voor ons gemaakt. En alsof dat niet genoeg was had hij ook nog als dessert een heerlijke witte chocolade mouse gemaakt met aardbeien.... hmmmmm... je weet niet wat je proeft, HEERLIJK! En zoals Lieke het benoemde: "Het lijkt wel of er een engeltjes over je tong piest".

Donderdag waren we lekker vrij. Daarom zagen Lieke, Linda en Swen de mogelijkheid om te gaan duiken bij Jan Thiel. Dit is niet echt mijn ding en die van Mike ook niet. Ze moesten aardig vroeg weg en daarom ben ik eerst nog even thuis gebleven. Mike ging wel direct met hun mee. Hierdoor had ik het huis even helemaal voor mij alleen. Zo kon ik mooi even rustig voor school werken. Daarna heb ik boodschappen gehaald voor de komende dagen. Toen heb ik lekker even een stokbrood gegeten en ben ik ook richting Jan Thiel gegaan om nog even met de rest mee te zonnen.
Tevens ben ik vandaag ook precies op de helft van mij avontuur. Vanaf vandaag is het nog precies 53 dagen totdat ik thuis kom.

Vrijdag zijn we naar een strand geweest waar we nog niet eerder waren geweest. Genaamd: Cas Abou beach. Een super mooi strand. Dit strand ligt ook wat meer richting het west punt. En hoe dichter je bij het west punt komt hoe helderder het water. Ook kun je hier super mooi snorkelen. We hebben hele mooie vissen gezien. Daarna hebben Linda en ik nog liggen dobberen op ons luchtbed. HEERLIJK!!
Daarna was iedereen te LUI om nog eten te koken dus zijn we lekker uit eten geweest bij Ribs Factory, hier hebben ze echt de lekkerste spare rib van het hele eiland. Toen onze buikjes vol waren zijn we verder gereden naar het bowling centrum. Jawel Curaçao ken een bowling centrum, gemaakt: Tropical bowling club 3000. We hadden er eerst niet super veel van verwacht, maar het zag er prima uit. Je kunt het gewoon vergelijken met Nederland. Dus daar gingen we, schoentjes aan en gooien maar. We hebben 2 uur gespeeld, in die 2 uur hebben we 3 potjes kunnen doen. en ques what?
Swen werd alle potjes eerste
Mike werd alle potjes tweede
Ik werd alle potjes derde
Linda werd alle potjes vierde
en Lieke werd alle potjes vijfde (sorry Lieke)
Het is dus duidelijk, iedereen weet zijn plek! haha

Zaterdag hebben we overdag op Jan Thiel gelegen. Later op de middag zijn Lieke, Mike en Swen 2 strandjes verder op gegaan om daar voetbal te kunnen kijken. Ik ben wat eerder naar huis gegaan dan de rest omdat ik al aardig begon te verbranden. En ook omdat ik niet meer zo goed stil kon liggen. Toen ben ik thuis nog een beetje aan het knooien geweest..
'S avonds zijn we met zn alles naar Bermuda gegaan. Hier hebben we mijn verjaardag om 12 uur gevierd met een drankje. Het was super gezellig.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen. Toen ik wakker werd had ik 30 berichtjes in mn telefoon staan.. super leuk! Toen eerst met papa, geesje, mariël, opa en oma geskyped later nog met Mylou geskyped en ook nog met mams en Eric. Leukleuk!!
Ondertussen was de rest al vast naar het strand gegaan, want als je op mij moet wachten met skypen,,, hahha.. Lieke heeft wel netjes op mij gewacht. We zijn uiteindelijk om 4 uur richting Pirate bay gereden waar de rest al op ons lag te wachten. We hebben zo ook nog even een uurtje in de zon kunnen genieten. Uiteraard viel ik weer in slaap... oeps!
Mn lieve reismaatjes hadden een tafeltje aan het water geresserveerd om aan te eten, ze trakteerden mij op een etentje voor mn verjaardag. We hebben hier eerst een heerlijke aarbeidensmoothies genuttigd. Daarna nog mooie zonsondergang foto's gemaakt op de pier.
En toen zijn we lekker gaan eten. Het was veel maar heerlijk.
Tonnetje rond weer richting Salina 40 om daar weer in de rij te staan voor de douche, gezellig. Daarna was iedereen aardig afgebrand en omdat we morgen weer stage hadden ging iedereen ook lekker naar bed.
Zoals je al leest heb ik een super leuke verjaardag gehad. En zeg nou zelf, wie kan zeggen dat ie op zn verjaardag aan het strand gelegen heeft en gegeten?!!! Ik wel!! haha.

Vandaag hadden we weer stage. Ik had toch nog even moeite om uit bed te komen. Maar gelukkig ging de dag aardig snel vandaag. Na school ben ik nog even bezig geweest voor stage. En nu ben ik mn verhaaltje nog aan het typen....

Dit was het voor deze week.
De vrije dagen op stage zijn voorbij.
Pinksteren kennen ze hier niet, dan moet ik gewoon werken.
Het zijn nog 6 weken stage dan nog 1 weekje vrij en dan weer lekker naar huis.

Tot volgende week..

AYO

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: