week 7 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 7

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

13 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi,

Hier weer een wekelijkse update..!!

Is even kijken, wat heb ik ook alweer allemaal gedaan deze week.

Maandag zijn we weer naar stage geweest. Hier het normale schema doorgewerkt. Eenmaal thuis ben ik barstend van de koppijn even op bed gaan liggen. Deze middag heb ik daarom ook niks uitgevoerd. We waren allemaal ook nog aan het bijkomen van het drama weekend. Want na het brandende huis en het ongeluk met onze auto was het helaas nog niet genoeg. 7 van de 15 hier in huis zijn geskimd. Waaronder Linda en Mike. Sommige zijn daarom ook behoorlijk wat geld kwijt. Ik ben tot nu toe nog niks kwijt, maar de kans is groot dat ze ook mijn gegevens van mijn pasje hebben gehaald. Aangezien we met z'n vieren vaak op dezelfde tijden en plekken gaan pinnen. En wij zijn niet de enige hier op het eiland, we hebben al van meerdere mensen gehoord dat ze ook geskimd zijn. Waarschijnlijk dus het halve eiland! fijn!
Later op de middag kwam Linda thuis samen met haar vriend Swen die ze van Hato heeft gehaald en die ons 2 weken komt vergezellen. Nu zijn we niet met z'n 8 maar 9 man....

Dinsdag weer een stagedag. Om 13.30uur hadden we vergadering op stage. Mijn eerste vergadering. Deze duurde tot 15.00uur daarna kon ik weer naar huis, tenminste dat dacht ik. Ik rij elke dag met Michelline mee, maar mevrouw dacht dat k al naar huis was, dus is ze maar naar huis gereden. Dus daar stond ik met mijn goede gedrag. Lieke gebeld en die was weer de lief om mij even op te halen! Thanks liek! Eenmaal thuis ben ik nog even bezig geweest met mijn PAP om die daarna op te sturen naar Brenda. We wachten nu nog op commentaar.
Na het avondeten was het uiteraard weer tijd om een lesje BMW te geven. Jaja we zijn nog best fanatiek hier in huis. We proberen 2x in de week BMW (buik moet weg, buikspieroefeningen) te doen. En 1x in de week gaan we ook nog dansen. De kilo's vliegen eraf! Oké dat is misschien een beetje overdreven, haha. Maar het gaat om het idee. :)

Woensdagmiddag na stage, ben ik bezig geweest met het voorbereiden van de lessen voor de rest van de week. We hadden in eerste instantie het plan om naar het strand te gaan maar helaas is het de hele week al bewolkt en slecht weer. We hebben aardig wat regen gehad en onweer. Dus het weer is hier op het moment niet veel beter als bij jullie. Alhoewel de temperaturen hier niks nie dalen!
Terwijl ik druk aan het werk ben kwam Linda bij ons om te melden dat bij hun auto (auto van Swen en Linda) een raampje is ingetikt vanacht... ZUCHT!!
Kon er ook nog wel bij.. Gelukkig lag er niks in de auto en hebben ze dus ook niks mee kunnen nemen. De auto is direct opgehaald en gemaakt. Toen kon Linda voor de 2e keer naar het politiebureau om aangifte te doen. Hier werd ze echter door een politie agent uitgescholden voor 'makamba's'. Dit is een scheldwoord voor Nederlanders. Lekker ontvangst dus. Gelukkig kwam een andere agent om haar verder te helpen.

Donderdag op stage kwam Peter bij ons kijken. Hij werd gestuurd namens Windesheim om een kijkje bij ons te nemen. Eerst is hij bij Mike, Lieke en Linda geweest, om vervolgens een straatje verder te gaan om bij Michelline en mij te komen kijken. Alles is goed en alles ging goed dus daar was hij blij om. Na een half uurtje ging hij er ook weer vandoor.
Om 16.00uur zijn we met z'n allen gezellig een drankje gaan doen bij Plein Cafe Wilhemina om daarna een hapje te gaan eten bij Il Forno. Een heerlijk pizzeria. Toen we onze pizza's bijna ophadden zagen we een mevrouw uit de prullenbak eten. Dat kan natuurlijk ook! Niet heel prettig om naar te kijken kan ik je vertellen. Je maakt wat me hier!
Toen de buikjes vol waren zijn we lekker naar huis gegaan om daar flink uit te buiken...

Vrijdagochtend heb ik op stage het eerste half uur alleen gedraaid. Mijn coach moest naar de school van haar dochter omdat ze iets hadden met moederdag. Dit vond ik erg leuk om te doen, en het ging ook heel goed. Het was kort maar krachtig! haha.
'S middags is iedereen naar Jan Thiel gegaan, ik ben lekker thuis gebleven. Het weer was niet super mooi en ik had niet zoveel zin. Een dagje alleen thuis is ook wel eens fijn. Ik heb me een beetje vermaakt met mn leesboek en mn laptopje... heerlijk!
'S avonds zijn wij met z'n 5en en Youri en Jeroen (de jongens hier in huis) naar Bermuda geweest om daar lekker te feesten. Jeroen had zijn vaste taxi gebeld en die was binnen 5 minuten bij ons om ons op te halen. Het was een busje waar je makkelijk met z'n allen in konden. De muziek in het busje stond zo hard dat je elkaar niet kon verstaan en de ramen vlogen er nog net niet uit. Om over zijn rijgedrag nog maar te spreken. haha binnen 5 minuten waren we aangekomen bij Bermuda en dat voor 5 gulden p.p. Perfect!
We hebben hier ook gelijk de verjaardag van Youri gevierd. Het was een erg gezellig avond en zeer geslaagd. Eenmaal weer veilig thuis met dezelfde taxi hebben we nog wat tucies gegeten,, jaja die hebben ze
hier ook.... en toen lekker naar bed.

Zaterdag heb ik super lang uitgeslapen. Eerst was ik om 9 uur al wakker, toen heb ik even wat gedronken en ben ik toch maar weer in bed gaan liggen om vervolgens om 13.00uur wakker te worden. Toen even weer wat tijd doorgebracht achter mijn laptop. Daarna lekker gedoucht en toen zijn we heel snel naar Punda gereden om een cadeautje te kopen voor Youri en Jeroen. Hun gaven namelijk een barbecue omdat ze vandaag terug vliegen naar Nederland, en om de verjaardag van Youri te vieren. Nadat we 2 leuke petjes hadden gescoord zijn we met onze auto vol boodschappen naar snake bay gereden. Hier hebben we heerlijk gebarbecued met de rest van de bewonders van het huis, ook de beneden verdieping. Tegen 22.00uur gingen we met volle buiksjes en wederom lek gestoken door de muggen terug naar huis.

Vandaag heb ik nog niks bijzonders gedaan, ik ben net 2 uurtjes uit bed. Net even leuk met mn opa en oma geskypd. Verder nog niks op de planning vandaag.

Dit was het weer voor deze week,, volgende week weer een nieuwe update..
We moeten deze week maar 3 dagen naar school inverband met hemelvaart dus lekker lang weekend om genoeg te doen!!

tot volgende week

Ayo..!!!

  • 14 Mei 2012 - 14:50

    Francien:

    Het begint op vakantie te lijken, Lana(hihih)!

    Groetjes van hier en knuf van Teun en Gijs!

  • 14 Mei 2012 - 15:52

    Oma Mod::

    Goh,wat een avonturen maak je daar mee.
    Hoop dat er nu alleen nog maar leuke komen.

  • 14 Mei 2012 - 17:08

    Monique:

    "Hoezo weinig beleef"
    Wat zal het dan saai voor jou zijn als je weer thuis bent. Maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat je de "normale "thuisdingen" een beetje mist....
    Donderdag gaan we met Hemelvaartsdag weer gezellig naar de Budde. Jammer genoeg ben je er dit jaar niet bij máár we zullen toostend een borrel op jou drinken... Dikke kus xx

  • 19 Mei 2012 - 09:20

    Erica Poelstra:

    hey Lana!

    ik was al een poosje op zoek naar een site waar jij je verhalen bij hield maar dankzij je status op fb weet ik het nu! heb net alles ff zitten lezen! vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! moet vast heel bijzonder en mooi zijn daar! veel succes met alles en geniet ervan! ik blijf je vanaf nu volgen! ;)

    liefs,,

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: