week 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 6

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

06 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

hallo..!!

Deze week was een rustig weekje..!!

Maandag hebben we uiteraard eerst koninginnedag gevierd. 'S middags zijn we naar punda geweest om even te kijken hoe koninginnedag er hier uit ziet, en dan kon ik ook nog even een oranje t-shirt scoren voor het feestje van de avond. We komen aan in Punda en alles is mooi oranje versiert, en over staan kraampjes en verkopen mensen hun spulletjes. Eigenlijk net zoals in Nederland. Alleen is bijna alle bevolking van het hele eiland naar Punda gekomen, en dat is geen pretje kan ik je vertellen. We konden niet fatsoenlijk door de stad lopen, en het was ook nog eens knetter heet vandaag. Soms zat je gewoon vast tussen de mensen. Lekker blijven plakken zeg maar!! Nadat we een half uurtje hadden gelopen en ik een oranje t-shirt en een paar nieuwe ballerina's had gevonden vonden we het wel welletjes en zijn we terug gegaan naar de auto, om vervolgens afkoeling te zoeken bij uiteraard Saint Tropez. verassend!
Tegen half 4 zijn we naar huis gegaan om allemaal te douchen en ons klaar te maken voor het feest. Om 5 uur stonden we netjes op de afgesproken plek te wachten op Lieke en haar vriendin en zusje. 3 kwartier later nog steeds geen Lieke, dus zijn we maar wat gaan eten bij de Mac zonder hun. Nadat onze buikjes vol waren zijn we naar het plein gelopen waar het allemaal moest gebeuren en ja hoor daar stond Lieke. Wat bleek ze had ons netjes een smsje gedaan dat ze het niet ging redden en dat smsje is natuurlijk nooit aangekomen hier. Zelfs de smsjes zijn net zo langzaam als de bevolking hier... Maar goed ondanks dat hebben we ons prima vermaakt. Na z'n 2 uur tussen de mensen te hebben gestaan vonden we het wel even tijd om af te koelen. We zijn daarom een stukje naar achter gelopen waar 's middags de kraampjes allemaal stonden, dat was ook nog te zien. Wat een rotzooi het leek wel een vuilnisbelt. Ook heeft iemand zijn headset en zijn, zo door ons genoemd guetto blaster, laten staan. Hiermee hebben we een sessie goedemorgen nederland en zumba mee gedaan. zie foto's.
toen we uit gegierd waren hebben we het feestje weer even opgezocht. En daarna vonden we het ook welletjes en zijn we terug naar huis gekeerd.

Dinsdag was het de dag van de arbeid. Hierdoor waren we lekker nog een dagje vrij. Waarom weet niemand! We hebben een heerlijke hangdag gehad. De hele dag bij huis gezeten en ons vermaakt met de laptop. We zijn allemaal fanatiek bezig geweest met ons onderzoek en onze POP en PAP. Dat dan weer wel.

Woensdag begon de stage weer. Ik ben vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met de leerlingen van groep 4. In deze groep heb ik ook een paar kindjes die ik buiten de klas extra begeleiding moet geven in een ander lokaal. Helaas kreeg ik de airco niet aan omdat, dat bleek later, de afstandbediening stuk was. Je kunt dus wel nagaan dat het super warm was in het lokaal. Maar ondanks dat ging het goed. Om 11 uur ben ik weer richting de kleuters gegaan om hier weer in groepjes aan de slag te gaan samen met Michelline, dit keer de kindjes van groep 1. Je merkt al wel dat ik eigenlijk alleen maar met groepjes leerlingen aan het werk ben. Ik zit niet standaard de hele dag in één klas en kan daarom dus ook geen 'normale' lessen geven of een hele dag draaien. Dit vind ik overigens zelf erg jammer. Ik vind het leuk om met de groepjes te werken en om deze kinderen verder te helpen, maar ik was persoonlijk niet helemaal hier naartoe gekomen om alleen maar groepjes te doen. Maar misschien valt er later nog wat te regelen. We zullen zien, ik ga het in elk geval nog wel even proberen.
Na stage ben ik thuis nog even bezig geweest met mijn POP en PAP. Daarna hebben Linda en ik heerlijke lasagne gemaakt.

Donderdag was weer een gewone dag op stage. Na stage hebben we ook weinig bijzonders gedaan. Ik weet eigenlijk ook niet meer precies wat te toen hebben gedaan.

Vrijdag hadden we vossenjacht in Punda. Ik moest mee met de 2 groepen 3, 4 en groep 5. We gingen met 2 schoolbussen richting het centrum. Hoe dichter we bij het centrum kwamen hoe drukker het werd! O, ja dodenherdenking..!! Niet zo slim om dan een vossenjacht te organiseren, maar goed we zijn er gekomen. Wel is waar een half uur later dan de bedoeling was maar goed. We konden beginnen. Ik liep samen met een ouder rond met een groepje leerlingen om de vossen te zoeken. De vossen waren verkleed als een beroep. Omdat het volgende week het thema beroepen centraal staat was dit wel een leuke introductie. Om 11 uur moesten we weer allemaal verzamelen op het plein en gingen we weer richting school. Ik kon niks meer doen dus ik kon lekker naar huis. Dit keer was ik een keertje om 12uur thuis in plaats van half 2. Ook wel eens lekker. Eenmaal thuis was het huis leeg, de rest lag al heerlijk te zonnen bij..... kun je het al raden? inderdaad Saint tropez. Dus heb ik me snel omgekleed en ben ik ook die kant op gegaan. Lieke en ik vonden het wel een leuk idee om daar een keertje te eten. We hadden dus een tafeltje gereserveerd om daar met z'n allen te gaan eten. Dit was ook heerlijk. Eenmaal weel thuis kwamen we er achter dat we vooral Lieke en ik behoorlijk verbrand waren. Ja mensen ook al zitten we hier een maand het lukt nog steeds.

Zaterdag zijn Lieke en ik op stap geweest. We hadden al eerder een winkeltje gevonden waar de only kleding verkopen, dus die moesten we nog even bezoeken aangezien de rest van de kledingwinkels hier een ramp is. Nadat we wat gescoord hadden zijn we naar de DA gegaan om daar nog wat dingetjes te halen. Naast de DA zit de delifrance daar konden we uiteraard nier voorbij lopen dus zijn we even naar binnen geglipt om daar een heerlijk broodje file american te bemachtigen. M'n eerste broodje file hier in Curaçao... Daarna nog een heerlijke cappuccino naar binnen gewerkt en toen kon de grootste klus geklaard worden, boodschappen doen. 4 uur later kwamen we met volle tassen weer thuis.
Rond 7 uur hadden we nog steeds niet gegeten en niemand had zin om eten te koken, dus zijn we 'per ongeluk' naar de mac gegaan.. oeps! Nou de mac komt me nu toch wel de keel uit hoor.. bahbah. Daarom gaan we deze hele weel sowieso koken.
Lieke en ik zijn rond 10 uur nog even Punda in gegaan om daar een drankje te doen. Dit was erg gezellig.

Vanochtend werden we dit keer wel heel vroeg gewekt. Om 4 uur hoorde ik een auto slippen en daarna een knal. Ik kijk uit mn raam en zie niks. Daarna hoor ik de rest uit hun kamers komen, dus ik denk laat ik ook maar eens gaan kijken. En ja hoor, er is een auto uit de bocht gevlogen tegen onze auto's aan die voor het huis geparkeerd staan. Het had de hele nacht geregend, en als het regent in Curaçao worden de wegen hier spek glad. Waarschijnlijk was de bestuurder iets te dronken geweest en is na de klap ook weer verder gereden. Daar waren wij dus mooi weer klaar mee. Politie erbij, en even later ook de verzekering. Helaas wordt er niks verzekerd omdat we de auto op de stoep hadden staan, dit omdat we verder geen eigen parkeerplekken hebben, en omdat de persoon in kwestie gewoon is door gereden. Gelukkig stak bij de ons bumper aan de achterkant van de auto iets uit, en we hebben deze weer terug kunnen drukken en nu is er niks meer te zien. Dit vonden we wel heel vreemd, want onze auto stond midden op de weg. De auto van de meiden hier in huis stond voor die van ons geparkeerd en deze is wel vol geraakt en ook aardig beschadigd, de auto van hun is op die van ons geklapt en die heeft onze auto op de één of andere manier op de weg geduwd. Zonder krasjes of deukjes. Ja, het is echt zo wij konden het ook haast niet geloven. Ze zijn nu nog op zoek naar de bestuurder van de auto zodat hij als nog voor de kosten op kan draaien. Anders moeten de meiden zelf betalen. Dus we horen morgen meer, dan moet Linda naar het politiebureau.
Je maakt hier nog is wat mee. Hopelijk blijft het hierbij, ik vind het wel even genoeg zo.
Verder hebben we vandaag dus een beetje een rare en luie dag gehad. Het is niet heel fijn om om 4 uur gewekt te worden om daarna weer om 6 uur te gaan slapen en weer om half 9 wakker te worden.
Niemand is vooruit te branden hier vandaag. Of hebben we ons nu al zo goed aangepast aan de cultuur,, hmmm?!
Naja zo meteen nog even wat dingen voorbereiden voor stage. En dan begint morgen alweer een nieuwe week..
Pff wat gaat dat snel.

Oke, dit was het weer voor deze week. Ik zei in het begin dat we niet veel bijzonders hadden gedaan, maar ik geloof dat ik dat een beetje verkeerd ingeschat heb! oeps. 'T is nog een best verhaal geworden haha...

Nou ja, volgende week weer een nieuw verhaal met hopelijk geen ongelukken...

tot dan!!

Ayo


  • 07 Mei 2012 - 20:28

    Francien:

    Het klinkt alsof je al aardig ingeburgerd bent, Lana!

    Grtjs :)

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: