week 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 5

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

29 April 2012 | Nederland, Amsterdam

hallo trouwe volgers..!!

Het is weer zondag, dus tijd voor een nieuw reisverslag.

De 2e week op stage. Ik moest nog steeds een beetje wennen aan mijn rooster, waar ik wanneer ben. Maar nu weet ik hoe het gaat. Van 8 tot 10.15 ben ik in mijn schakelgroep 2/3. Daarna ga ik naar groep 4 om daar met een aantal kinderen aparte te gaan werken om ze extra te begeleiden. om 11.00 uur ga ik met de schakel kinderen van groep 2 naar het einde van de straat waar het gebouw van de 3 groepen 1/2 zich bevind. Mijn leerlingen verdelen zich dan over deze 3 groepen. Ik ga dan samen met Michelline in groepjes aan het werk. We hebben een schema waarbij we leerlingen helpen die moeite hebben met reken een taal en kinderen die goed zijn in rekenen en taal, hun krijgen dan aanbod voor extra uitdaging. Dit duurt tot 12.50 uur en dan zijn de kindjes vrij. Zo ziet een week stage er voor mij uit. Deze week was het allemaal nog een beetje uitproberen en kijken hoe het ging. Michelline en ik zullen steeds meer zelf dingen gaan bedenken hoe we de leerlingen in de groepjes het beste kunnen begeleiden en verder helpen. Ook omdat ik veel bezig ben in deze groepjes heb ik mijn onderzoek aangepast. Ik wou het eerst doen over mijn tweetalige leerlingen, maar ik kwam er al snel achter dat ik hier niet heel ver mee zou komen. Toen dacht ik dan ga ik het over de groepjes doen. De leerkrachten liepen tegen het probleem aan dat ze eigenlijk te weinig materiaal op school hebben om de leerlingen verder te helpen. Nu ga ik onderzoeken welke materialen er allemaal zijn om leerlingen te helpen die of moeite hebben met een vak of juist goed zijn in dat vak en daar meer uitdaging in willen. Dit heb ik voorgelegd op stage en aan Brenda en voor beide goed gekeurd. Nu heb ik dus al een probleemstelling en een onderzoeksvraag geformuleerd.
Dit was even een stukje over de school en de opleiding.

Nu is even kijken wat ik ook alweer allemaal heb gedaan deze week.
Niet super veel bijzondere dingen. Deze week waren Linda haar ouders nog op het eiland dus Linda was uiteraard veel bij haar ouders. Lieke haar zusje en vriendin zijn deze week ook aangekomen dus Lieke is uiteraard elke dag bij hun. Het was soms even lastig qua organisatie met de auto, maar dit is uiteindelijk goed gekomen. Mike en ik hebben ons wel opgeofferd, haha grapje.

Donderdag zijn we met z'n alles naar Jan Thiel beach geweest. Hier hebben we na stage heerlijk liggen relaxen. Aangezien dit de laatste dag was dat de ouders van Linda er waren, zijn we daarna met z'n allen bij Zanzibar (restaurant behoord bij het strand) gaan eten. Het was erg gezellig. Daarna afscheid genomen van de ouders en zussen van Linda en ik ging optijd naar bed want ik moest vrijdag nog wel naar stage. De rest was al lekker vrij. Ik moest een half uur eerder op stage zijn want we hadden koninginnedag op school en gingen daarom allemaal oud hollandse spelletjes doen met de kids.
Ik had netjes mijn wekker gezet om 6.15uur mooi op tijd dacht ik. Echter werd ik om 5.45uur wakker van de herrie hier in huis. Ik dacht eerst dat er werd ingebroken. Maar dat was niet zo want ik hoorde het brand alarm. Ik loop mijn kamer uit en kijk in de kamer/keuken en die staat helemaal onder rook. Ik dacht eerst dat iemand iets in de oven had laten staan... niet dus! Ik hoorde de rest beneden en ben dus ook naar beneden gegaan, en daar zag ik het. Het huis van de buurman stond flink in de brand. We hebben iedereen wakker gemaakt in huis en als voorzorg alle hekken opgekomen. Aangezien die allemaal zijn voorzien van sloten duurd het dan nog wel even voordat je buiten bent. De wind stond onze kant op dus op een gegeven moment regende het vuurvonkjes op ons huis. Ik dacht dit kan nu bij ons ook mis gaan.Ik heb dus voor de zekerheid mijn laptop, paspoort, portomonnee en nog een paar andere belangrijke dingen in een tas gestopt voor het geval we weg moesten vluchten. Maar gelukkig kwam de brandweer en toen aan en die hadden het vuur snel onder controle. De voorvonkjesregen was voorbij. Alleen ons huis stond nog onder de rook. Dit hebben we nog wel 2 dagen kunnen ruiken. Het is gelukkig nu verdwenen. Maar goed ik moest nog naar stage. Ik heb me snel omgekleed en mijn spullen gepakt. Voor ons huis was echter alles afgezet maar ik kon er nog wel uit met de auto, ik moest wel omrijden. Eenmaal op stage kon ik mezelf nog steeds ruiken maar het was helaas niet anders. De spelletjes waren buiten zo klaar en dus konden we direct om 8.00 uur beginnen met de eerste groep. Ik moest overal een beetje rondlopen en foto's maken. Het was er leuk om te zien hoe de kleuters zaklopen, blikgooien en ezeltje prik spelen. Ook voor op het plein was een activiteit bezig, namelijk 'stoelendans'. Om 12.30uur was er een vrijmarkt. De leerlingen konden daar hun spullentjes kopen en verkopen. Dit duurde tot 13.30 uur. Daarna moesten wij de spulletjes nog een beetje opruimen en konden we lekker naar huis. Het was een leuke dag, maar zo tegen de middag merk je wel dat het best warm is om buiten spelletjes te doen.

Zaterdag gingen Lieke, Linda, Mike, zusje en vriendin van Lieke en ik naar het sea aquerium. Daar gingen ze (allemaal behalve ik) met dolfijnen zwemmen. Ik vind dit (misschien) een beetje eng dus vandaar dat ik niet mee ging, ik wou eerst is kijken hoe dat allemaal gaat. Eerst hebben we de verschillende vissen gezien. Ook hadden ze pelikanen. Toen we een poosje hadden rondgelopen was het tijd om naar de Dolphin Academy te gaan. We moesten daar even wachten maar toen konden we mee naar de plek waar het ging gebeuren. Ik moest op een afstandje blijven staan, daar kon ze mooi filmen. Ik vond het wel super gaaf om te zien, en ik denk dat ik ook nog een poging ga wagen. De rest vond het ook geweldig om te doen. Dus ik ga toch maar weer de stoute schoenen aan trekken en weer een persoonlijk doel halen, haha. Op de terug weg hadden we geen zin meer op boodschappen te doen, dus hebben we stiekem bij de MacDonalds gegeten.

Vanochtend hebben Linda en ik wel boodschappen gedaan, en dat hebben we gedaan voor de hele week. We waren bijna 200 gulden kwijt, dus dat is ongeveer €80,- voor vier personen een hele week dus dat valt nog mee. Jaja we letten nu wel op de kleintjes haha.

Zometeen gaan we nog even lekker naar het strand. En morgen vieren we koninginnedag bij Plein Cafe Wilhemina in Punda. Is kijken of dat gezellig is!!

Dat was het voor deze week, volgende week weer een nieuw verhaaltje van juf Lana.. haha..

Tot volgende week!


  • 29 April 2012 - 16:22

    Ellen Bokhove :

    Super leuk om elke keer te lezen Lana! Je kunt ook zo leuk schrijven! Veel plezier nog! Groetjes Maus Ellen en Kids

  • 29 April 2012 - 17:19

    Romy:

    Grappig dat je het plezier er doorheen kan lezen. Fijne koninginnedag!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: