week 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 4

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

23 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal...!!

Hier weer een nieuw bericht van mij over week 4 in Curaçao. Wat gaat dat toch super snel. Over 3 dagen zit ik hier precies een maand.

Ik zal jullie weer vertellen wat ik deze week heb gedaan. Even terug naar maandag. De dag waarop mijn stage hier begon. Maandag ochtend om half 7 ging mij wekker af. Dit ik (gelukkig) al meer dan drie weken niet had gehoord. Dat was dus ook niet heel prettig wakker worden kan ik je vertellen. Maar goed geen keus, we moesten maar eens aan het werk, niet klagen dus. Toen ik opstond stonden Lieke, Linda en Mike al op het punt te vertrekken naar hun stage, ze beginnen namelijk eerder dan ik. Om kwart over 7 stond Michelline netjes voor mijn deur op me te wachten. Wij gaan 's ochtends samen naar stage. Om 8.00 uur begint de school. De 9 kindjes kwamen binnen en gingen netjes in de kring zitten. Ik werd nog weer even voorgesteld en de dag kon beginnen. Ik heb eerst gekeken hoe een dag eruit ziet hier op school. Eerst in de kring, daarna even rekenen voor groep 3 en groep 2 heeft speel-werkles. daarna pauze en een half uurtje buiten spelen. Dan weer een uurtje aan het werk voor groep 3 en groep 2 gaat weer verder met de speel-werkles. Om 11.00 uur neem ik de leerlingen van groep 2 mee naar een ander gebouw een stukje verderop in de straat, (de school bestaat uit 3 gebouwen in één straat) waar zich 3 groepen groep1/2 zich bevinden. mijn 7 kids worden verspreiden over deze groepen. Groep 3 blijft in hun eigen lokaal en krijgt hier nog les van mijn coach. Ik blijf bij de groepen 1/2, vanaf volgende week zal ik hier groepjes kinderen gaan begeleiden die extra aandacht nodig hebben. Maar deze week is daar nog geen rooster van gemaakt dus heb ik gekeken in de groep 1/2C. van 11 tot 12 mogen ze spelen. Daarna is het even in de kring snel een broodje eten en dan mogen ze naar buiten tot 12.50uur want dan zijn ze vrij en komen de ouders de kinderen weer ophalen. Zo ziet mijn stagedag eruit. Je leest het al het is een korte dag waarbij er bij de kleuters nog niet al te veel wordt gedaan. Waarschijnlijk omdat er net vakantie is geweest en er weer een nieuwe lading stagiaires zijn gekomen waarbij alles opnieuw in nieuwe banen moet worden geleid.

Dinsdag was mijn stage dag eigenlijk redelijk hetzelfde en heb ik verder niet veel bijzonders gedaan. Ja, 's middags weer even afkoelen bij Saint Tropez, haha..

Woensdag weer stage en verder ook niks bijzonders.

Donderdag heb ik met groep 2 een tulp gevouwen. We hebben het thema 'Feest en oranjeweken' dus hier moet aan gewerkt worden. Ik heb eerst met een groepje van 4 kinderen aan een tafel gezeten en 2 tulpen gevouwen en daarna met de overige 3. Groep 3 was ondertussen aan het rekenen met mijn coach. Toen de tulpen af waren heb ik ze op een groen blaadje geplakt en in de gang opgehangen. Ze zijn allemaal mooi gelukt. Na schooltijd zijn we weer gaan chillen op het strand, dit keer bij Jan Thiel. Om 17.00uur gingen we weer naar huis. Linda en ik hebben snel even gedoucht want Linda haar ouders zijn vandaag aangekomen op Curaçao. Die hebben Linda en ik daarom ook even bezocht, en we hebben samen een hapje gegeten bij Jan Thiel.

En toen was het alweer vrijdag. We gingen met mijn klas en groep 1/2C naar de dierentuin. Om daar te komen gingen we met een ouderwetse gele Amerikaanse schoolbus. Die rijden hier best veel rond over het eiland. Wel gaaf om daar een keer in te zitten ook als is het geen pretje. Super warm, en elk hobbeltje voel je, en ik kan je vertellen dat zijn er nogal wat hier in Curaçao, Maar goed eenmaal aangekomen bij de dierentuin werden de kinderen verdeeld in groepjes. Ik en nog een andere stagiaire hadden samen een groepje. Wij moesten eerst met nog een paar andere groepjes naar de kinderboerderij, de andere groepjes gingen naar de dierentuin. De kinderen mochten de dieren voeren en schildpadjes vasten en ja ook aaien. Na een uurtje gingen we lunchen. Daarna konden de groepen omdraaien. Wij gingen naar de dierentuin en de andere groep naar de kinderboerderij. Wij liepen met ons eigen groepje de route langs de dieren, 30 graden is ook een lekkere temperatuur om rond te lopen in een dierentuin, (not!). Het ziet er wel anders uit dan in Nederland. Veel kleiner en de hokken zijn ook minder luxe. Best wel zielig soms. Maar goed de kinderen waren enthousiast. Nadat we alle dieren hadden gehad gingen we naar de speeltuin en kregen de kinderen wat te drinken. Toen kwam de schoolbus ons weer ophalen en was het tijd om terug naar school te gaan en daarna lekker naar huis. Ik was er ook wel klaar mee, dus ben naar het strand gegaan waar de rest al lag te zonnen. Hun zijn namelijk op vrijdag wel vrij.

Op zaterdag is Linda met haar ouders naar de grote knip gereden. Lieke, Mike en ik hadden hier niet heel veel zin in en zijn daarom met z'n drieën daar nog even bij te kleuren. Nou dat is aardig gelukt. Ik dacht dat ik nu wel een keer zonder zonnebrand de dag door zou komen, nou dat heb ik geweten. Mooi dat ik verbrand was. En dat na 3 weken. Zo fel is de zon hier. Dus 's avond flink in de after sun! En daarna op tijd naar bed, want we ging morgen (vandaag dus) naar klein Curaçao. Dat is een klein onbewoond eilandje wat nog bij Curaçao hoort.
Zondag morgen moesten we om kwart voor 7 bij de boot zijn, mooi op tijd dus. Linda, Lieke, Michelline, de ouders en 2 zussen van Linda en ik gingen aan boord van de Mermaid. Anderhalf uur verder en ook een beetje misselijk kwamen we aan op klein Curaçao. Een super mooi wit strand met blauwe zee. We hebben hier ons de hele dag vermaakt. We kregen eerst ontbijt. Daarna zijn we even in de zon gaan liggen om bij te komen van de reis. We hadden van andere mensen gehoord dat je er zeeschildpadden kon spotten. Dus zijn we naar de andere kant van het eiland GELOPEN om te kijken of we ze konden zien, maar helaas! Naja dan maar een paar foto's maken en weer terug om onze snorkel spullen te halen.
Lieke, Linda, Michelline, Lucia (Linda's moeder) en ik zijn de zee ingegaan, jaja mijn 2e poging. Michelline is eerst bij mij gebleven om mij te ondersteunen. Ik heb eerst even geoefend voordat ik verder het water in ging. De andere drie waren al bijna niet meer te zien. Na een poosje ging het goed en zijn ook wij verder het water ingegaan. Ik heb een paar vissen gezien, niet super veel. Toen we weer terug waren was het weer tijd om te eten. Ze hadden super veel eten voor ons klaargemaakt. Heerlijk vlees van de barbecue, salades en vers fruit zoals ananas en meloen. De buikjes waren weer vol de klaar voor het volgende onderdeel, de banaan. Eerst wou ik niet mee want het leek mij toch wel een beetje eng. Maar Michelline wist mij toch om te praten en ben dus wel gegaan. Het was uiteindelijk heel leuk om te doen. Alleen je neus en ogen vol zout water is wat minder. haha. Daarna weer de snorkels te voorschijn gehaald want de rest had al wel zeeschildpadden gespot maar ik nog niet. Linda, Michelline en ik gingen weer op onderzoek uit. Nadat we een aardig eindje de zee in waren gezwommen vond ik het wel welletjes en keerde alleen terug, helaas nog steeds geen zeeschildpad gezien. Ik dacht net, wat jammer dat ik ze niet heb gezien, toen keek ik naar rechts en jaaa daar was er een. Ongeveer 5 meter bij mij vandaan zwom een zeeschildpad richting de oppervlakte. Leuk om te zien maar ook wel een beetje eng. En zoals jullie mij kennis vind ik vissen en water en dus ook zeeschildpadden leuk op een afstandje, haha. Maar goed ik had hem gespot, ik blij, snel het water weer uit. Toen ik terug liep naar de bedjes waar we lagen, zag ik in het water nog een paar vliegende vissen. Vliegende vissen? Jazeker vliegende vissen, die hebben ze ook hier op Curaçao. Nou zoals je wel snapt mijn dag kon niet meer stuk.
Het was daarna ook weer tijd om te boot op te gaan en weer terug te keren naar (groot) Curaçao. Eenmaal weer aan wal waren we allemaal moe en voldaan. Dus terug richting huis. Nog even wat dingen voorbereid voor morgen en zo weer optijd naar bed.

Nog even voor Brenda.
Zoals je leest heb ik al een aantal persoonlijke leerdoelen behaald, haha.
waaronder snokelen en in de buurt van een schildpad komen en op de banaan.
haha ik werk dus hard aan mezelf hier!
Deze week wil ik gaan starten met mijn onderzoek, dus daar lees je volgende week meer over.

En voor de rest, ik geloof dat ik jullie nu genoeg vertelt heb over deze week. (sorry, voor het lange verhaal..!!)
Ik zal het volgende week proberen korter te houden.
De foto's van klein Curaçao volgen nog op deze site, wel staan ze al op facebook.

tot volgende week..

ajoo

  • 23 April 2012 - 11:18

    Romy:

    Hee Lana,
    ik geniet van je verhalen dus hou ze maar lekker lang!! Ik zal zo even je foto's bekijken. Veel plezier op stage de komende week!

  • 23 April 2012 - 13:22

    Desiréé:

    Er leuk om dit allemaal te lezen Lana, ik lees wel dat je je vermaakt en nog wat leert. Beter kun je het niet hebben! De tijd gaat best snel voorby dus ik zeg nog heel veel plezier en geniet er van voor je het weet zit je weer in Nederland! =) xx

  • 23 April 2012 - 13:37

    Oma Mod::

    hai Lana

    ik kijk elke week uit naar een nieuw verhaal,harstikke leuk.
    fijn dat je het naar je zin hebt.
    nog veel leerplezier.

    groetjes xxx.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 18318

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: