week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 3

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

15 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dushi's

Alweer een week voorbij, tjonge wat gaat dat toch snel! Ik zal weer even met jullie de week doornemen...

Ik ben afgelopen maandag voor het eerst even bezig geweest met school, ik heb geprobeer deen begin te maken aan mijn POP voor zover dat mogelijk was. 'S avonds zijn we bij een pizzaria wezen eten genaamt 'Il Forno'. Dit was erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Dinsdag hebben we onze sportieve schoenen aangedaan en zijn we de christoffelberg wezen beklimmen. Iets sportiefs doen mocht ook wel een keer na 2,5 week liggen luieren op het strand. We zijn 's ochtends al vroeg vertrokken rond een uur of 7. Je kan ook niet al te laat want dan wordt het te warm om de berg op te gaan. Eenmaal aangekomen kregen we de mogelijkheid om het eerte gedeelte met de auto te doen, en natuurlijk grijpen we die aan. Maar goed ook want anders hadden we de top van de berg niet gehaald. De auto had al moeite om de stijlen bergen op te komen, soms stond hij bijna stil en waren we bang dat we moesten duwen. Gelukkig is dat goed gekomen. Daarna auto geparkeert en verder te voet naar boven. Wat een klim! Ondertussen een paar keer pauze gehouden te even bij te komen en weer wat water te drinken. We moesten langs smalle paadjes en over grote stenen klimmen. En het laatste stukje zag er onmogelijk uit, maar het is gelukt. We hadden de top bereikt! Linda had haar filmcamera ook mee dus we hebben een gedeelte vastgelegd. Ik zal zo even kijk of ik deze ook op de site kan plaatsen.
Boven op de berg zijn we even rustig bij gekomen en hebben we genoten van de omgeving. Je kon bijna over het hele eiland kijken.
Maar toen moesten we nog weer terug naar beneden. Dit ging gelukkig wel makkelijker als naar boven en was minder zwaar. Maar je kon al wel merken dat het weer aardig warm begon te worden. Eenmaal weer benenden zijn we weer in de auto gestap en naar Michelline dr huis gereden. Daar had haar moeder heerlijk bami voor ons gemaakt.
Toen dat op was zijn we weer naar ons huis gegaan, daar hebben we direct onze bikini's aangedaan en zijn we naar Saint Tropez geweest om daar in het zwembad lekker af te koelen en om weer bij te komen van onze trip!

woensdag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Het was een beetje bewolkt en ik hebben lekker uitzendingen terug gekeken op mn laptop.'S avonds heb ik met Linda spaghetti gemaakt en daarna hebben we een filmpje gekeken met zn vieren.

Donderdag: Het weer vandaag was niet heel zonnig. Linda en ik zaten buiten op ons terras te lezen toen opeens een regenbui losbarste. Gelukkig duren de regenbuien hier niet lang. Verder bleef het de hele middag aardig bewolkt. Om 13.00uur hadden Linda en ik een afspraak om gelnagels te laten zetten. We zijn daar samen tot 16.00uur geweest, wat niet echt erg was vanwege het weer. Toen we weer thuis kwamen moesten bijna direct weer weg want we gingen met al onze huigenootjes naar het strand om daar te barbecueën. Dit was ook erg lekker en gezellig.

Vrijdagwas het nog steeds bewolkt en hadden we niet zo veel zin om met die wolken aan het strand te liggen. Om toch de tijd te doden zijn Lana, Linda en ik op zoek gegaan naar winkelcentra op Curaçao, dit was echter geen groot succes.. De winkels zelf zagen er goed uit in tegelstelling tot andere kledingwinkel hier, maar er hing dan ook een prijskaartje aan waar je u tegen zegt. Dus maar weer richting huis.

Zaterdag zijn we naar Jan Thiel geweest. Daar hebben we heerlijk op het strand gelegen. Helaas waren er geen bedjes meet over want het was aardig druk. Dan maar met onze handdoekjes op het zand, iets minder comfortabel dus. Ook kwam er nog even een pelikaan langs wandelen om alle toeristen te vermaken. We hebben bij Zanzibar een lekker pizza gegeten en zijn daarna weer afgereisd naar huis. Iedereen is wezen douchen, en daarna hebben we gezellig een drankje gedaan op het balkon, om daarna door te gaan naar discotheek 'Bermuda'. Hier hebben we Lieke dr verjaardag gevierd en het was erg gezellig. Ook een leuke plek om uit te gaan.

Vandaag zijn we begonnen met een verassing voor Lieke voor dr verjaadag. Linda en ik hebben een taart kunnen regelen bij een supermarkt hier verder op. Gisteren zijn Mike en ik er stiekem tussenuit gevlogen om de taart op te halen. Lieke heeft hier niks van gemerkt gelukkig. De taart heeft ook de hele dag in de koelkast gestaan, wel is waar met een theedoek erover, maar Lieke vond dat niet vreemd en keek er dus ook niet naar om haha. Vanochtend hebben we dus een paar kaarsjes in de taart gedaan en hebben we Lieke erbij geroepen. We hebben haar toe gezongen, zoals leerkrachten dat doen, en daarna kon ze de kaarsjes uitblazen. We hadden dus allemaal een stukje taart als ontbijt, hmmmm.. hij was wel erg lekker. 'S middags zijn we naar Saint Tropez geweest om daar weer even lekker te chillen, ondanks dat het nog steeds aardig bewolkt was. Zometeen gaan we met zn allen naar 'Klein cafe Wilhelmina' om daar lekker een hapje te gaan eten.

Morgen begint onze stage, dus vanavond niet al te laat naar bed. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Maar dit laat ik jullie volgende week wel weten.....

groetjes en tot volgende week..!!

• 16 April 2012 - 11:33

Mams:

Hai lieve dochter,
    Succes morgen op je eerste stage-dag.
    XXX

• 16 April 2012 - 12:51

Oma Mod::

veel sucses morgen met je spaanse leerlingen!!
    knuffel van opa en oma!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 17 April 2012 - 01:33

Lana Ter Harmsel:

dankjewel mama en oma....
    de eerste stage dag was er leuk. leuke school en super lieve kindjes... hopen dat ze lief blijven, haha

• 19 April 2012 - 13:11

Beste Lana,:

Wat leuk om je reisverslag te lezen. Jullie hebben het samen goed naar het zin als ik het zo lees.
    Curacao hebben jullie al goed verkend en dan nu ook op stage. Ik hoop dat het je goed bevalt op de school en ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Succes,

Brenda Berghorst