week 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lana harmsel - WaarBenJij.nu

week 2

Door: lana ter harmsel

Blijf op de hoogte en volg lana

08 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dushi's...!!!

Hier weer een nieuw verslagje met mijn belevenissen van deze week.

Even kijken waar ik was gebleven, o ja vorige week zondag hebben we overdag niet veel bijzonders gedaan. Michelline is op bezoek geweest en had rummikub meegenomen, dus maar even een paar potjes gedaan. Daarna zijn we gezellig met z'n allen uit eten geweest in otrobanda bij klein café Wilhelmina. De hoofdgerechten op de menukaart waren namen van het koningshuis. Hier hebben we een goede bodem aangelegd, want 's avonds hadden we onze eerste party..! We zijn naar mambo beach geweest waar het zogenoemde wet and wild strand feest werd gehouden, en dit wouden we natuurlijk graag bekijken. Het was erg gezellig en hebben daar ook veel andere mensen ontmoet.

Maandag hebben we eerst allemaal uitgeslapen voor zover dat mogelijk is hier.. 's middags hebben Linda en ik een paar boodschapjes gedaan, verder niks bijzonders.

Dinsdag zijn we weer een nieuw strand gaan bekijken, daaibooi beach. Dit keer zijn we er in één keer goed naartoe gereden (bel de krant!). Onze huisgenootjes vertelden ons dat je hier heel mooi kunt snorkelen. We mochten hun snorkels lenen en hebben dit dus ook uitgeprobeerd. Ik heb me over mijn angst voor vissen heen gezet en heb het ook uitgeprobeerd, nou ik kan je vertellen wat een ramp!! haha. Onder water ademen is toch even wennen. Ook kreeg ik steeds zout water binnen doordat ik te snel ademde door het pijpje, en dat is niet lekker kan ik je vertellen. Op het laatst ging het al wat beter, heb een paar visjes gezien maar geen bijzondere. Ik was ook te moe van al het spartelen en knooien met die snorkel om nog verder het water in te zwemmen. Maar ik vond het uiteindelijk wel leuk om te doen dus nog maar een paar keer oefenen'.
's avonds hebben Linda en ik spageroni gemaakt, jaja dat is spagetti maar dan met macaroni, haha. Het was gelukkig wel erg lekker!

Woensdag rond de middag zijn Linda, Lieke en mike boodschappen wezen doen, ik ben lekker thuis gebleven. Nadat we hadden geluncht, zijn Linda en ik nog even punda in geweest om te shoppen, naja shoppen. Voor zover er wat te shoppen viel, niet echt onze kledingsmaak zeg maar. Ondertussen waren Mike en Lieke thuis voetbal aan het kijken. Linda en ik hebben onszelf nog even lekker verwent met een ijsje. Daarna zijn we weer langzaam richting onze auto gaan lopen. Toen zijn we nog even richting salina gereden om daar de DA op te zoeken, jaja die hebben we hier ook. Daar heb ik nog even een paar spulletjes gekocht. Toen we weer naar buiten liepen zagen we ook nog aan de overkant van de straat een liviera zitten, daar hebben we dus ook nog even gekeken. En aan die zelfde straat zagen we een delifrance zitten, het leek wel even of we weer in Nederland waren. Daarna zijn we terug gereden naar het huisje.

Donderdag zijn Linda, mike en ik naar Saint tropez geweest. Lieke kon helaas niet mee omdat ze nog steeds verbrand was. Saint tropez is een mooi zwembad die aan de zee zit. Heel mooi om te zitten. '
's avonds zijn we weer op stap geweest naar Cinco. Er waren een paar mensen bij ons thuis geweest om ons uit te nodigen hiervoor. we kregen bandjes zodat we gratis naar binnen konden en het zou echt super druk worden. Nou dat hebben we geweten, not! 3 man en een paardenkop zeg maar, maar ondanks dat hebben we ons toch prima vermaakt.

Vrijdag zijn Linda, Lieke en ik naar punda geweest. Linda en ik hadden daar van de week een paar leuke witte jurkjes gezien. We gingen 's avonds naar een feestje waar de dresscode wit was dus dachten we, dan halen we daar een leuk jurkje. Eenmaal aangekomen in Punda begon het al goed. Linda wou een parkeerkaartje kopen, toen kwam er een politie agent aan en die zei dat dat vandaag niet nodig was. "O, en waarom niet?" Nou zegt hij het is een feestdag vandaag. Wij kijken die man aan, "o, ja wat dan?" goede vrijdag natuurlijk. stom! We zagen onderweg ook al dat bijna alle winkels dicht waren. Daarom dus!
En alsof dat nog niet genoeg was hadden we nog een schaamte momentje. Lieke deed het stuurslot op ons stuur van de auto en gooit daarna de deur dicht, op het moment dat zij de deur dicht gooit gaat de toeter af en hij stopte niet meer. Wij snel die auto weer open maken en zorgen dat dat stuurslot zo snel mogelijk weer lost komt van het stuurt. Alle mensen kijken natuurlijk, oeps! Daarna weer heel voorzichtig het stuurslot er opnieuw op gedaan en de deur voorzichtig dicht gegooid, nu ging het wel goed.
Nou, toch maar even kijken of dat winkeltje waar wij naartoe wouden toevallig wel open was. Natuurlijk niet! Dus zijn we maar even op een terrasje gaan zitten om even lekker te lunchen.
'S avonds zijn we met z'n vieren uit eten geweest, daarna zijn we met nog een paar andere huisgenootjes naar kokomo beach geweest waar een strandfeest genaamd 'full moon party' werd gehouden. Dit was uiteraard ook weer erg gezellig.

Gisteren, zaterdag dus zijn Linda, Lieke en Mike naar het strand gegaan. Ik ben even lekker een dagje alleen thuis gebleven. Heb toen mn spulletjes opgeruimd en mn kleren gewassen. Toen ze terug waren hebben Lieke en ik nog een paar boodschappen gehaald.

Straks hebben we met onze medebewoners nog een gezellig paasbrunch..

Zo dit was ons tweede weekje in Curaçao. Ik vermaak me prima, haha. Volgende week nog één weekje vakantie en dan gaat de stage beginnen, gaat super snel allemaal! Dus nog een weekje genieten, jullie horen volgende week weer wat ik dan allemaal heb gedaan...

Tot dan!

Liefs uit Dushi Korsou!

  • 08 April 2012 - 16:59

    Francien:

    Angst voor vissen??? Met z'on mega aquarium in je huiskamer!!!? Hihih...

    Het klinkt erg gezellig allemaal met al die party's!
    Geniet nog van je rust(lukt vast wel met al die heerlijke strandjes!)

    Grtjs Francien

  • 08 April 2012 - 19:12

    Monique:

    Druk druk druk dus met leuke dingen doen, je hebt groot gelijk nu je er toch bent.... En erg leuk om jou verhalen te lezen. Ik zie het zo voor me, vooral al die "oei wat stom van ons" verhalen. Kijk al uit wat jullie nog meer voor "geks" gaan doen. Kus xx

  • 11 April 2012 - 19:14

    Ans Bodt:

    Hoi Lana, wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft op Curacoa. En wat is het daar mooi! Succes straks met je negen kinderen in de klas! Groetjes uit het kille en natte Nijverdal...

  • 11 April 2012 - 19:16

    Gerrit:

    Hallo Lana, ik wens je een aangenaam verblijf en stuur wat zon deze kant op want hier lijkt het wel herfst inplaats van lente

    Groetjes vanuit de Venkel

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

stage Curaçao

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

week 15 last but not least

01 Juli 2012

week 14

24 Juni 2012

week 13

17 Juni 2012

week 12

10 Juni 2012

filmpjes
lana

Actief sinds 12 Maart 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 18309

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 10 Juli 2012

stage Curaçao

Landen bezocht: